Téli Nagymező körtúra naplementével a Bálványon

 Ez az év elég kuka volt utazások szempontjából, ezért túl sok szabira nem nagyon mentem az éven. Így fordult elő, hogy december elején a 23-ból, még 14 nap szabim megvolt… Hogy koptassam kicsit őket a karácsonyi szünet előtt kivettem a hétfő-keddet egy kis napsütéses havas túra reményében. Kivételesen nagyon jól időzítettem, ugyanis hétfőre még több hó esett le csodás napsütés volt szinte egész nap. (na persze mindig csak ott nem, ahol éppen jártunk… :D). A ködös vasárnapi túra után így másnap is felkerekedtünk és újra csaptunk egy kis túrát Bánkút környékén, tettünk egy kisebb kört Nagymezőn és megnéztük a csodás naplementét a Bálványon a Petőfi kilátóból.



A Fehér-Sas panziótól indultunk a beton úton Nagymező felé a csodás napsütésben. Na sajnos nem élvezhettük túl sokáig a napocska meleg sugarait, ugyanis nagyjából úgy tűnt, mintha mindig csak felettünk lennének felhők… :D Ezen természetesen meg sem lepődök már… Ennek ellenére a táj csodás volt, a hó ropogott a talpunk alatt és a látótávolság is klasszisokkal jobb volt előző nap és nekem ennyi már elég volt a boldogsághoz. :) 

















Nagymezőről a piros sífutó, majd a kék kereszt jelzésen tértünk vissza Bánkútra, de mivel szépnek ígérkezett a naplemente ezért úgy döntöttünk felmegyünk még a Petőfi kilátóba a Bálványra. Meglepődve tapasztaltam hogy új jelzéseket is festettek fel Bánkút környékén, a sífutó jelzéseket. Nem rémlett nekem, hogy eddig láttam volna ilyen részeges döntött kereszt jelzéseket… És a memóriám nem csalt, egy régebbi poszt térképét megnézve tényleg nem szerepeltek ezek a jelzések a netes térképen. 










Viszonylag korán érkeztünk a Bálványra, még volt bő fél óránk volt a naplementéig, így kicsit fagyoskodtunk odafent, de cserébe nagyon szép élményben volt részünk. A lemenő nap lilára és rózsaszínre festett a felhőket, amik egyre közelebb kúsztak be a kilátóhoz, ahogy sötétedett ég.





















A túra számszaki adatai:

A túra időtartama: kb 3 óra
A túra hossza: kb 9-10 km
Szintemelkedés: kb 250 méter





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram

Üdv a világomban! ( :

Timi vagyok, természetkedvelő, lelkes (amatőr) fényképezőgép kattogtató.
A blogon a férjemmel, a #keménymag-gal, valamint a Béres-Péceli Tátra túra teammel tett külföldi és belföldi utazásainkról, túráinkról, olvashattok képes élménybeszámolókat.
Ha tetszik amit itt találsz és szeretnél értesülni a friss posztokról itt tudsz feliratkozni. -->