Első hó a Bükkben - Téli meseerdős ködös Pes-kő túra

Hétvégén leesett az idei első hó a Bükkben és nem is kellett több nekünk már indultunk is vasárnap egy kis téli mesevilág túrára. Reménykedtünk benne, hogy szép napsütéses időben csodálhatjuk majd a zúzmarás tájat, de sajnos az időjárás nem volt túl együttműködő, így maradt a ködös havas "winterwonderland" aznapra.

Bánkútról indultunk az aznapi célpontunkhoz, Pes-kőhöz a szép kilátás reményében. Nos a remény hal meg utoljára, így egész sokáig reménykedtünk benne hátha lesz legalább egy kis kilátásunk, de a napsütésnek úgy tűnik kimenője volt aznapra, a meteorológusok pedig nagyon durván hazudtak. :D

A Fehér-Sas melletti kék kereszt ösvényen indultunk el dél felé, amit egészen a Kálmán-réti elágazásig követtünk, és itt tértünk rá a zöld négyzet jelzésre. Az egész táj varázslatos zúzmarába öltözött és hol többett, hol kevesebbett láthattunk belőle a ködnek köszönhetően, de ez nem természetesen szegte kedvünket abban, hogy átadjuk magunkat az első hó iránti gyermeki rajongásnak.

Faktor-réten

Kis-Huta réten

Káposztás-kerti beszakadás

Veress József emléktábla

Néhol nagyjából csak az orrunkig láttunk, és alig pár méterre csökkent a látótávolság...

Kálmán-lápafői barlang

A programtervben szerepelt az is, hogy Pes-kő mellett a Pes-kő barlangot is meglátogatjuk, de ebben sajnos akadályokba ütköztönk... Az ösvény nagyon meredek és csúszós volt a lefagyásoknak köszönhetően, így jobbnak láttuk nem kockáztatni és mindössze néhány 10 méterre a céltól  úgy döntöttünk inkább megfutamodunk most ettől a feladattól és visszafordulunk. AZt hiszem már értem miért nem szerepel a Pes-kő barlang a Bükk barlangai kihívásban...

Miután elengedtük a barlang témát indultunk is Pes-kő meghódítására. A szirthez jelzett turista út nem vezet, de jól látható kitaposott ösvényen közelíthető meg. Túl sok reményünk ekkor már nem volt aziránt, hogy bármit is fogunk látni a sziklaszirtről, de azért 1% esélyt csak adtunk neki, hogy hátha kitisztul akár csak pár percre is az ég... Nos mondanom sem kell, hogy nem jött be az 1%, pedig a meteorológia tiszta időt ígért déutánra... :D

Bükk szirtjei igazolópont- Pes-kő

Olyan ködös, párás volt az idő aznap, hogy nem győztem felváltva törölgetni a kukucskálót, a kijelzőt és az objektívet, mert sosem tudtam eldönteni ezek közül párás-e valamelyik (esetleg mindegyik), vagy tényleg csakszimplán a köd miatt homályasak a képek a kijelzőn... Nos volt, hogy az objektív volt a ludas... Azt hiszem lett pár indokulatlanul ködös kép a repertoárban... Lásd az alábbi két kép:

objektív törlés előtt

objektív törlés után :D

Enyitt láttunk aznap... Végülis kaptunk egy fehér festővásznat és azt képzeltünk magunk elé, amit csak akartunk, az elénk táruló képnek csak a képzeletünk szabhatott határt... Én például unikornisokat és szivárványt képzeltem a messzeségbe... :D

Miután kipihentük a túra fáradalmait és végleg elengedtük a  reményt indultunk is visszafelé, mert szűkös volt már az időnk naplementéig. Cserepes-kő irányába indultunk el az OKT jelzésén, és ezt követtük Káposztáskert völgyig, ahol a kék kereszt jelzést követve tértünk vissza Kálmán-hegyi útra.

Bükk barlangjai igazolópont - Cserepes-kői barlangszállás

Káposztáskert lápától szinte ugyanazon az úton tértünk vissza Bánkútra, mint amin érkeztünk. Hogy legyen ksi változatosság ezúttal nem a kék kereszt jelzést követtük a Fakor rétre, hanem a beton úton tértünk vissza, majd a piros-sárga sífutójelzést követtük.

A túra időtartama: kb 6 óra volt, ebből 4,5 óra menetidő + pihenők
A túra hossza: kb 18-19 km
Szintemelkedés: kb 850 méter

Strava link a túrához:

Fantasztikus érzés volt az első havat a Bükkben megélni a város helyett, de megegyeztünk benne, hogy tavasszal újra vissza kell tértni Pes-kőre, hogy megcsodálhassuk a kilátást, és meglátogathassuk a barlangot is.