Kapor csúcs túra

Szombaton részt vettünk az első Magas Tátrai csúcstúránkon Attilának hála, amiért ezúton is nagy köszönet jár. Az élmény felejthetetlen volt, szuper a csapattal mentünk és az időjárás is nagyon kegyes volt hozzánk, így csodás napsütésben hódíthattuk meg a Kapor csúcsot. 

kép - Gábor


Hajnali 4-kor indultunk Miskolcról, és 8 körül kezdtünk meg a túránkat a Csorba tó parkolójából. A Poprádi tóig az út gyalog galopp volt, 5 km kellemes séta az erdőben. A menedékháznál magunkba töltöttünk egy kis energiát adó nedűt sör formájában, és indultunk is tovább a Menguszfalvi völgyben a Nagy Hincó tóhoz. A „problémáim” a tó felé kezdődtek körülbelül fél úton, amikor elkezdett egyre jobban emelkedni a dőlésszög. A szervezetem egyre kevésbé kívánta ezt a terepet, de csak elértünk a nagy Hincó tóhoz, és itt pihentünk is kicsit. Örömmel konstatáltam, hogy kilométerben már nem sok van hátra, azonban az emelkedő egyre durvább lesz, de ha egyszer elindultunk már nincs visszaút és meghátrálás… Egy kis szénhidrát bevitel után újult erővel (sok szitkozódással) indultunk neki a Felső-Kapor-hágónak. Ez már nagyon nem volt gyalog galopp, és számomra rendkívül fárasztó is volt. A meredek szerpentinen 2-3 kanyaronként meg kellett állnom 1-2 percre pihenni,és mindannyiszor tudatosítanom kellett magamban, hogy meg tudom csinálni és nem adhatom fel. Küzdelmek árán, de feljutottunk a Hágóra, a következő „pihenő” pontra, ahol turisták soksága heverészett és napozgatott. Mi itt nem álltunk meg hosszú pihenőre, hanem mentünk tovább, mert szorított az idő. Nagy levegő után fogaimat összeszorítva indultam neki az újabb még durvább emelkedő szakasznak, és amikor felértem a csúcsnak hitt pontra kellett rájönnöm, hogy ez egy nagy átverés, és még mindig nem jutottam el a célhoz, és feltűnt egy újabb hupli, amit meg kell még másznom. Na itt nagy káromkodás hagyta el az ajkaimat, hogy „márpedig én innen már tovább nem megyek, nincs az az isten…” de ismét nagylevegőt vettem és nekilódultunk az utolsó 10 perces legdurvább szakasznak is, hogy elmondhassuk nem adtuk fel a vége előtt. A látvány és az élmény, hogy saját lábamon jutottam fel egy Magas Tátrai csúcsra azonban minden szenvedésért kárpótolt. A csúcson minden nyűgömtől megszabadultam és felszabadultan élveztem a csodás kilátást és a mesés hegyek látványát.

Útban a Csorba tótól a Poprádi tóig a piros jelzésen



Kép - Attis


kép - Attis


Poprádi tó 




út Poprádi tótól a nagy Hincó tóhoz










kép - Attis
 Így készül az insta kép... :D

kép - Gábor

kép - Gábor





Nagy Hincó tó













Útban a Nagy Hincó tótól a Felső Kapor Hágóhoz






kép - Gábor


Út Felső Kapor Hágótól a Kapor csúcsig
Azt hinnéd az ott már a teteje, de amikor felérsz, akkor jössz rá, hogy még nagyon nem... :D




Na az ott a teteje a hupli után...





Fent a Kapor csúcson


kép - Attis




A túrából azt tanultam, hogy minden csak akarat kérdése, és ha elhatároztad meg tudod csinálni. 
Fantasztikus élmény volt, amiért köszönet az egész csapatnak, nélkülük nem ment volna. :)  

A túra számszaki adatai:
- a túra időtartama: kb 10 óra (reggel 8 órától este 6-ig pár hosszabb pihenővel)
- a túra hossza: kb 18 km
- szintemelkedés: kb 1000 m

részletes leírást ITT találtok.





A végére pedig fogadjatok szeretettel egy videós összefoglalót is. :)


Jártatok már a Kapor csúcson?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram

Üdv a világomban! ( :

Timi vagyok, természetkedvelő, lelkes (amatőr) fényképezőgép kattogtató.
A blogon a férjemmel, a #keménymag-gal, valamint a Béres-Péceli Tátra túra teammel tett külföldi és belföldi utazásainkról, túráinkról, olvashattok képes élménybeszámolókat.
Ha tetszik amit itt találsz és szeretnél értesülni a friss posztokról itt tudsz feliratkozni. -->