Köpüs-kő napkelte túra

2020 előtt egyszer sem jártam még Köpüs-kőn, pedig elég rég fent volt már azon a bizonyos "Bükki bakancslistámon" Attila napkeltés képeinek köszönhetően. Idén azonban sikerült bepótolnom ezt a hiányosságomat egészen pontosan háromszor is... Amikor péntek délelőtt Attis azt mondta szombaton csodás idő lesz és megy napkeltézni Köpüs-kőre több sem kellett a társaságnak és máris akad pár túratársa a szombat hajnali mókára... Korai volt a reggel, hajnali négykor ébresztő, ötkor a kijárási korlátozás végén pedig irány a Bükk, a Szentléleki turistaház... Kicsit kalandos volt Köpüs-kőig az utunk a sötétben úgy, hogy ebből az irányból én még nem voltam, de csak kiértünk még bőven a napkelte a előtt, ahol a még korábban kelők már a felállított fotós állványokkal vártak minket.  


Sok kommentárt nem is fűznék hozzá, beszéljenek inkább a helyettem a képek. Két hét trutyis, ködös idő után szívet melengető érzés volt ez a csodás napkelte. :) Mivel a napkelte/naplemente fotózás még mindig nem megy mert lusta disznó vagyok energiát fektetni abba, hogy ilyesmiket tanuljak így nézzétek el nekem, hogy a képek nem profik. A versenydíjas képeket meghagyom a fiúknak... :D Én ilyenkor inkább az élmény miatt csatlakozom nem a tökéletes képek reményében. :D









fotó: Kláben Attila


Amikor fotózom a fotóst, aki fotózza a fotóst... 




fotó: Kláben Attila



fotó : Litványi Józsi (jelszó lányok rózsaszínben)




Nem tudtunk eleget sütkérezni a két keti köd után a fergeteges napsütésben. :)

fotó : Litványi Józsi

fotó : Béres Attis



A napkeltében való gyönygörködés után átruccantunk még a Látó-kövekhez is megnézni rég nem látott Tátránkat... Még ha csak ilyen messziről is, de újra láthattuk az havas óriásokat. :)




És mivel egy napkelte túra sem lehet kerek egész egy kis túra nélkül, ezért tettünk még egy kis sétát a Nagy-Hetemérre is, ahol személy szerint én még sosem jártam. Olyan szomorú, hogy a fák már le is hullatták az összes levelüket, és a csodás színek helyét átvette a kopár szürkeség... :( 





És a végére egy kis deres levél fétis kollekció... 





Ha valakit érdekel az útvonal itt meglesheti, ez a kis kirándulás inkább a napkeltéről szólt, mint a komoly túrázásról, de gondoltam azért megosztom az útvonalat: hossza kb 6 km volt 260 méter szintemelkedéssel. 





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram

Üdv a világomban! ( :

Timi vagyok, természetkedvelő, lelkes (amatőr) fényképezőgép kattogtató.
A blogon a férjemmel, a #keménymag-gal, valamint a Béres-Péceli Tátra túra teammel tett külföldi és belföldi utazásainkról, túráinkról, olvashattok képes élménybeszámolókat.
Ha tetszik amit itt találsz és szeretnél értesülni a friss posztokról itt tudsz feliratkozni. -->