Izzasztó dzsungelharc - Harica forrás minitúra

Múlt hétvégén a nagy hőségben nem volt kedvünk túl nagy túrára menni, így csak egy kis szombat délutáni kirándulást iktattunk be a programunkba. Felkerestünk két forrást és egy bükki szirtet is az út során, igaz ezekből már csak az egyik kód hiányzott az igazolófüzetemből... a Harica forrásé.

Szentléleken parkoltunk le az autóval a szerelmesek fája környékén, és innen indultunk a kék jelzést követve Buzgókő irányába. Az erdő március óta elég buja lett, így több szakaszon is közelharcot kellett vívnunk a növényzettel, ráadásul a a páratartalom és a hőmérséklet is az egekben volt még délután 5 órakor is...

Az erdő viszont tele volt bodza virággal, több helyen is isteni virágillat ütötte meg az orrunkat... A sok csalánnak és aljnövényzetnek köszönhetően nem mindig követtük a jelzett turistautat, hanem inkább a széles erdészeti utakat részesítettük előnyben, ahol tudtuk. Ennek köszönhetően tettünk egy kis kitérőt, de még így is jobban jártunk, mintha átgázoltunk volna a derékig érő csalánon. Nos még így is elég sok csípést szedtünk össze, de legalább nem leszünk reumások... :D

Az első megállónk Buzgókő volt, az út nem túl hosszú idáig, de a körülményeknek köszönhetően sikerült jól megizzadnunk és a csak pihegtünk a  sziklán üldögélve a 360 fokos panorámát csodálva. A természet ilyen zöld állapotában nem jártunk még erre, egészen más volt a létkép így színesben, mint amikor tél végén kopár és szürke a lábaink alatt elterülő erdő.

Bükk szirtjei igazolópont - Buzgó-kő

Buzgó-kőről a Harica forrás felé mentünk tovább a kék jelzésen, és sikeresen el is mentünk mellette  úgy, hogy észre sem vettük annyira kis jelentéktelen volt szegény. Mindössze egy kis fára szegelt tábla jelezte ottlétét és éppen hogy csak csordogált.

Bükk forrásai igazolópont - Harica forrás

A forrástól nem volt már más dolgunk, minthogy visszatérjünk az autóhoz. Visszafelé más útvonalat választottunk, a a szűk benőtt ösvény helyett inkább a széles erdészeti úton mentünk a Mária forrás irányába.

Bükk forrásai igazolópont - Mária forrás

Nagy öröm volt ez a túra, mert végre megtelt egy jelvényszerző túramozgalom igazolólapom kódokkal, ami nem más, mint a Bükk  Északi forrásai névre hallgató kihívás. :)