Oszterva csúcs túra

Szeptember első hétvégéjén ismét összeállt a kis csapatunk Attila szervezésében, hogy meghódítsunk egy újabb Tátrai csúcsot Szlovákiában. Ezúttal nem voltunk olyan nagyra törők, az 1979 m magas Oszterva csúcsot vettük célba.

A szokásos hajnali indulás ezúttal nagyon rosszul esett, ugyanis épp ezen a hétvégén volt a városban a sörfesztivál, amit hozzánk kristály tisztán fel lehet hallani. Így alvás nem sok volt, mindössze pár óra, jóformán mire elhalkult a fesztivál mi már kelhettünk is. Ezen a kis kellemetlenségen túllendülve 4-kor találkoztunk a többiekkel a megbeszélt helyen és indultunk is a Csorba tavi parkolóba. Az időjárás előrejelzés nem kecsegtetett túl sok jóval, de szerencsére a Poprádi Tesco parkolójából látszódott a Tátra így kicsit megnyugodhattunk, hogy nem lesz tejköd.

Miután mindenki átöltözött és összeszedtük a cuccainkat, 8 óra körül indultunk el a parkolóból a Poprádi tóhoz. Azt hiszem gondolkodás nélkül kijelenthetem, hogy a Csorba tó – Poprádi tó útvonal a kedvencem a Tátrában, többször jártunk már itt, minden évszakban, és mindig teljesen elvarázsol. Először a kilátás a Csorba tóra, aztán a sűrű mesebeli erdő, majd az óriási hegycsúcsok lélegzetelállító látványa. Körülbelül fél 10 és háromnegyed 10 között értünk a Poprádi tóhoz, ahonnan egy nagyobb pihenő, kávé, frissítő sör után indultunk fel a csúcsra.

Be kell vallanom kicsit tartottam a tó partjáról jól látszódó kacskaringós szerpentintől, ami kívülről rendkívül rémisztő és nagyon hosszú. Féltem tőle, hogy csak nagyon lassan, és sok pihenővel fogok tudni majd haladni, de nagy meglepetésemre nem volt olyan fárasztó az út, mint vártam. Nem mondom, hogy kedves volt, és nem kellett megállni egyszer sem pár percre kicsit pihenni, de közel sem volt olyan barátságtalan, mint amilyennek kívülről tűnik. Szerencsére útközben a kilátás a tóra, a menedékházra és a környező csúcsokra minden fáradságért kárpótolja az embert. Jóformán méterről méterre haladva más-más arcát láthatjuk meg a tájnak. Felfelé menet kicsit felhős időt fogtunk ki, ami engem abból a szempontból nem zavart, hogy legalább nem volt még a napsütés miatt is melegem.

Körülbelül egy és háromnegyed óra alatt, dél körül értünk fel a csúcsra. ahonnan tényleg mesés (és egyben kicsit félelmetes) kilátás nyílik a tóra, na meg a hegyekre. Megcsodálhattuk innen a Kapor csúcsot és Menguszfalvi-völgyet is, ahol tavaly nyáron voltunk. Körülbelül félórás pihenő és gyönyörködés után indultunk el a csúcsról, mert úgy nézett ki, hogy ránk szakad az ég. Szerencsére csak ijesztgetés volt, és csodaszép napsütésben sétálhattunk le a Poprádi tóig.

Nem csak a Poprádi, de a Csorba tóra is csodás kilátás nyílt az Oszterváról.

A tónál sétáltunk egyet, majd a menedékháznál kicsit felfrissültünk egy jó sör mellett. Miután letelepedtünk pár perc elteltével, azonban el is kezdett szemerkélni az eső, ahogy az időjárás előrejelzés ígérte… A kellemes pihenő után lefelé menet is kicsit szitált az első, majd az utolsó 15-20 percben, mikor kiértünk az erdőből a nyílt terepre úgy istenesen elkezdett esni, ami nem volt túl kellemes, de inkább annak örültünk, hogy nem hamarabb kezdett rá. Az eső olyan motiváló volt, hogy meg sem álltunk lefelé jövet és kevesebb, mint egy óra alatt teljesítettük az útvonalat.

Ismét szuper kirándulásban volt részünk, és a körülményekhez képest az idő is kegyes volt hozzánk... Örülök, hogy a félelmeim alaptalanok voltak a túrával kapcsolatban, és sokkal jobban bírtam a szerpentint, mint vártam. Kényelmes tempóban több pihenővel átlagos fizikummal szerintem simán teljesíthető. Az út nem túl meredek, inkább csak hosszú, így nem annyira megterhelő, mint amilyennek kívülről tűnik.

Túra hossza: körülbelül 16 km (a Poprádi tó parkolóból a piros jelzésen mentünk a Poprádi tóhoz, majd onnan szintén piros jelzés vezet fel az Osztervára)
Túra időtartama: Nekünk körülbelül 8 órát vett igénybe 3 hosszabb pihenővel (Poprádi tó felfelé és lefelé, valamint a csúcs)
Szintemelkedés: körülbelül 730 méter fel, és ugyanennyi le (ebből kb 470 méter a szerpentin).

Ha valaki könnyen elérhető tátrai csúcstúrára és változatos terepre vágyik, akkor bátran ajánlom neki ezt az útvonalat, mert biztos, hogy nem fog csalódni. :)