Olasz körút XI. - Murano

Az utolsó olaszországi napunkat a Velence környéki szigeteken, Muranon és Buranon tötlöttük. Álmodni sem mertem róla, hogy ez is bele fog férni a programba, ezért nagyon örültem, amikor  pénteken eldöntöttük, hogy másnap a szigetekre hajókázunk.

Szombaton korán keltünk, gyorsan reggeliztünk és útnak is indultunk a helyi busszal Mestréből Velencébe. Már a kempingben megvettük aznapra a jegyeket, amik érvényesek a Velencei hajókra és a helyi buszjáratra is. Így mikor leszálltunk a buszról csak meg kellett keresnünk a megfelelő vízibusz megállót és felszállni a Muranoba tartó hajóra. Az út alig volt több 15 percnél és még ülőhelyünk is akadt. Sajnos mikor megérkeztünk úgy tűnt nem lesz túl jó idő, de végül kegyes volt hozzánk a sors és dél körül csodás napsütés lett.

Sétáltunk egy jó nagyot a szigeten, bámészkodtunk, és gyönyörködtünk az üvegműves boltok kirakataiban. Itt tényleg szinte mindent lehet kapni üvegből az ékszertől kezdve, a konyhai kiegészítőkön keresztül, a leggiccsesebb dekorációs tárgyakig. Komolyan még életnagyságú üveg kecskét is... Természetesen vettem én is egy aprócska szuvenírt egy üveg medálú nyaklánc formájában, amit azóta is nagyon szeretek. :)

Miután úgy éreztünk mindent magunkévá tettünk, amit lehetett visszamentünk a kikötőbe és felszálltunk egy Buránoba tartó hajóra...