Kapor csúcs helyett Hinco tavak

Augusztusban háromszor is volt szerencsénk Szlovákiában túrázni, ebből az egyik alkalommal a három évvel ezelőtt teljesített Kapor csúcs volt a csapat kitűzött célja. Én azonban ezúttal magamat is meglepve megelégedtem egy szerényebb teljesítménnyel is és két másik túratársammal együtt úgy döntöttünk mi a Hinco tavakig megyünk csak aznap.

Szokásos hajnali keléssel indult a nap, 4-kor találkozzunk a centrum parkolóban és robogtunk is szeretett Tátránk felé. Dobsinánál mesés napkelte látványa fogadott minket, a mélyben megpihenő felhők festették fehérre alattunk a völgyeket.

#ígykészült - fotó Béres Attila

Fél 8 körül a nagy tömeget megelőzve, mi már a Poprádi tó felé tartottunk a piros jelzésen. Talán még sosem volt ilyen nyugodt ez az útvonal ottjártunkkor mint most. Az erdő csendjét csak a madarak csicsergése és a lágy szellő suhogása törte meg, így zavartalanul élvezhettük a festményre illő csodás látképet a hatalmas hegycsúcsok ölelésében.

A poprádi tóhoz érve én még örlődtem rajta ne az Osztervára menjek-e inkább, de végül mégis a Hinco tavak mellett döntöttem. Nem siettünk sehova, komótosan indultunk el a kék jelzésen felfelé a Menguszfalvi völgyben. Utunkat eleinte hatalmas fenyvesek, és itt-ott előbukkanó csobogó patak  szegélyezték. A Békás tavakhoz vezető elágazásban a kék jelzések folytattuk tovább a túrát a Nagy Hinco tavi katlan irányába. Szerencsénkre nagyon kellemes időt sikerült kifognunk (legalábbis egy ideig...), a napsugarak melegségét a jóleső lágy szellő topította útközben, így nem kellett a rekkenő hősséggel is megfküzdenünk az emelkedő mellett.

A kék jelzésen haladva egy idő után magunk mögött hagytuk a fenyvest, és törpefenyők szegélyezte ösvényen haladtunk, a hegyoldalról csobogó vízfolyásokat keresztezve pedig egy kis hűsítő frissítést kaptunk útközben jutalmul.

Ahogy egyre magasabbra kapaszkodtunk felfelé a völgyben, úgy lett az ösvény is egyre meredekebb, a mi tempónk pedig ennek következményében egyre lassabb. :D A fellegek ekkor már kezdtek kicsit vészjóslóan gyülekezni, de reméltük hogy megússzuk nagyobb eső nélkül a kalandot.

Egy szimpatikus sziklára letelepedve iktattunk be egy kis pihenőt, hogy megcsodáljuk az alattunk elterülő zöldellő völgyet, és erőt merítsünk a hátralévő már nem túl hosszú szakaszhoz.

Az utolsó szerpentineket leküzdve egy nem túl hosszú egyenes szakasz után bukkantunk ki Hinco-tavi katlanba, ahol úgy terveztük a csodás napsütésben sütkérezve fogyasztjuk el az ebédünket és napozunk egyet, amíg a többiek megjárják a csúcsot. Nos így terveztük... De közel sem így történt, ugyanis mire felértünk a égboltot beterítették a szürke fellegek, és a szél is egyre erősebben kezdett fújni. Ennek köszönhetően egy kis "csakazért is jó lesz itt nekünk, de csakazért sem lett az" hisztizést és minden meleg ruhánkat magunkra vevős, de úgyis fázunk mutatványt követően inkább elindultunk lefelé, hogy a Poprádi-tó partján ejtőzzünk.

A Kapor nyeregbe vezető szerpentin

A boldog turisták fent a csúcson

Mivel volt már részünk tavaly nyáron egy nem túl kellemes villámlós-jégesős túrában, ezért ezeket a fellegeket személve eszünkbe sem jutott elindulni a csúcsra. Jobb félni, mint megijedni alapon (és mert majd megfagytunk a tóparton) arra jutottunk, hogy jobb lesz nekünk a napsütéses Poprádi-tó partján múlatni az időt, mint itt 1900 méteren a szélben és borulatban. Így közösen megegyezve elindultunk inkább visszafelé a kék jelzésen a Menguszfalvi-völgybe.

Az Osztervára vezető szerpentin

A Poprádi tónál nagyon kellemes időt fogtunk ki, leheveredtünk a tópartra, megettünk a szendvicsinket és megittuk a söröcskénket is... A kellemes ejtőzést és többieket bevárást követően pedig elindultunk visszafelé a piros jelzésen a Csorba-tavi parkolóba.

Távolban a Csorba-tó

Bambi a parkoló mellett a zöldben legelészett pár méterre az úttól

A túra időtartama: kb 8 óra volt 2-3 nagyobb pihenővel
A túra hossza: kb 18,5 km
Szintemelkedés: kb 1000 méter

A kellemesen fárasztó változatos, szép túrára vágytok, viszonylag magasra, de nem ragaszkodtok csúcshódításhoz, akkor ez a túra tökéletes választás lehet, nem fogtok benne cslódni. :)