Szigligeti várlátogatás

Az idei nyár kicsit más volt, mint az eddigiek. Idén nem voltunk tengerparton, maradt a Balatoni riviéria. Cserébe viszont így volt alkalmunk felfedezni pár izgalmas helyet a "magyar tenger" partján is, amit normál esetben sosem sikerül beillesztenünk a programba. Mivel a várak a gyengéim, és úgy jött ki egy kirándulás alkalmával a lépés, átkeveredtünk az északi partra, így meglátogattuk többek között Szigliget csodás várát is egy borús nyári napon.

Mint mondtam imádom a szép várakat pálne ha szép kilátás is társul hozzájuk. Szigliget ez mindkettőnek eleget tesz, így felkerült a kedvenc váraim listájára is. A vár nem ajda könnyen magát, még a parkolóból is jópár perces hegyi menet vezet fel a macskaköveken a kapuig. Mi pedig természetesen nem is a parkolóban álltunk meg, hanmem még leljebb az út mellett, mert a sok ott álló autóból arra következtettünk, hogy feljebb biztos nem lesz hely.... :D Nos, lett volna, de mi ugye szeretjük a kihívásokat. :)

Útban a vár felé egyből a parkolónál egy street food gasztroplacc található, ami akkor sajnos zárva volt, kicsit feljebb pedig egy cukrászda-fagyizó, kézműves portékákat árusító udvar. Na itt kellett volna ennünk-innunk valamit, mert a várban lévő büfé  pechünkre sajnos nem volt valami jól felszerelt.

Éhesen, szomjasan fáradtan értünk fel a várba, és arra számítottunk eszünk majd valami jót, de sajnos a zsíroskenyér és a kenyérlángos is elfogyott mire sorra kerültünk. :D Nyilván ilyen a mi szerencsénk, így be kellett érnünk egy kis életmentő mézes puszedlivel, és szigligeti kézműves sörrel.

A várkapuba megérkezve nem érnek azonban véget a "megpróbáltatások" a várban számos lépcsőfokot kell még leküzdeni az igazán pazar panorámáért. A felső szintre felérve azonban a kilátás szinte mindenhonnan mesebeli, déli irányban megcsodálhatjuk a partot nyaldosó Balatont, míg északra tapolcamedence zöldellő hegycsúcsait. Nem is nagyon fűznék hozzá több kommentárt, beszéljnek inkább helyettem a képek erről a csodás helyről.

Ha a Balaton északi partján jártok ne hagyjátok ki ezt a mesébe illő szépségű várat a programból, ígérem nem fogtok benne csalódni. :)