Gulicska körtúra Felső-Majláthról

Két hete pénteken egy határidős munka végeztével úgy éreztem a hosszú hetet muszáj egy kis fáradt gőz kiengedéssel zárni. Így az anyag leadása után el is indultunk egy kisebb, ám annál látványosabb túrára, hogy magam mögött hagyjam a Home office fáradalmait. Az útvonal ráadásul nem túl hosszú, tényleg szó szerint a város széléről indul és egy fantasztikus mesebeli csodavilágba kalauzolja el az embert az erdő szívébe...

Az autót Felső-Majláthon hagytuk a Móra Ferenc utca végén, és innen indultunk el a dózer úton a piros jelzésen, hogy alig pár méter megtétele után hagyjuk magunk mögött a város zaját, és adjuk át magunkat a zöldellő fák ölelésének és a természet csodás dallamainak. Az erdő végre fantasztikusan zöld volt, és a madarak is extra hangosan csiripeltek, így elég hamar sikerült zen állapotba kerülni, és elfelejteni a fárasztó hét problémáit.

Az ösvény nem túl meredeken, de folyamatosan emelkedett, és nagyjából 1,5 km megtétele után értük el az egyik bükki katonasírt, amely egy ismeretlen katonának állít emléket az erdőben egy hatalmas fa tövében.

Az ismeretlen katona sírjától már csak szűk 1 km-t kellett megtennünk, hogy elérjük az aznapi forrás kódunkat a Vadas Jenő forrásnál. A forrás Vadas Jenő erdőmérnök, erdészeti szakíró, a magyarországi erdők főtanácsosa, a bányászati és az erdészeti Akadémia tanárának állít emléket. A forrás szépen kiépített, bő vizű, a közelben több pad és asztal is található, a vízfolyás körüli vizes területet pedig telis-tele volt akkor mocsári gólyahírekkel. Mi pedig kihasználva a padok nyújtotta lehetőséget megpihentünk itt kicsit, elfogyasztottuk az uzsonnánkat és közben a forrás vizét is megkóstoltuk.

Bükk forrásai igazolópont - Vadas Jenő - forrás

A frissítő pihenő után még mindig felfelé vezetett az utunk a piros jelzés mentén, majd  mikor felértünk a tetőre a Gulicskára vezető zöld sáv jelzésre tértünk le jobbra. Az út egy ideig lejtett a sűrű lombkorona ölelésében, majd szép lassan újra emelkedni kezdtünk a vadregényes, kövekkel borított keskeny ösvényen. Azt hiszem a túra kaphatta volna a "különleges fák" címet is annyi érdekes fát láttunk az út során.

Hagymás fogas-ír

A Gulicska sziklaszirtjére kiérve fantasztikus látvány fogadott minket, zöldellő hegyoldalak ameddig csak a szem ellát. Nem is gondoltam, hogy ilyen közel a városhoz ilyen panoráma tárul majd a szemünk elé. Gyakorlatilag tényleg csak a természetet láttuk magunk körül bármerre is néztünk. Itt egyébként Bükk szirtjei kód gyűjthető be. Mi eddig egyszer jártunk erre, de akkor tél volt, és tejköd így semmit nem láttunk ebből a csodás környezetből. Így még nagyobb volt a kontraszt az akkori és a mostani látvány között... Azt hiszem kijelenthetem, hogy ez a hely is felkerült a kedvenc bükki köveim listára... Ráadásul tényleg nagyon közel van a városhoz is, alig 15-20 perc autókázással elérhető Felső-Majláth a belvárosból, a sziklaszirt pedig kb 1 -1,5 órányira van az utca végétől.

Bükk szirtjei igazoló pont - Gulicska

Miután kigyönyörködtük magunkat a pazar látványban elindultunk lefelé, továbbra a zöld jelzést követve. Eleinte sűrű sötétedő erdőben, majd jóval világosabb tisztásosabb részeken vezetett az út, melyet rengeteg különféle színes virág díszített.

Orvosi tüdőfű

A zöld jelzésről egy széles erdészeti útra tértünk le, hogy újra becsatlakozhassunk a piros jelzésű turista útba, és visszajuthassunk az autónkhoz.

A túra időtartma: kb 3 óra volt 2 kisebb pihenővel, kényelmes tempóban
A túra hossza: 7,5 km
Szintemelkedés: kb 400 méter

1) Vadas Jenő forrás  / 3) Gulicska

Ha egy nem túl hosszú, de annál látványosabb hétköznap délutáni túrára vágytok nem túl messze a belvárostól, ám mégis jó messze a város zajától fantasztikus környezetben, akkor ez a túra túra tökéletes választás számotokra. :)