Belgrádi pillanatok - Nándorfehérvár vára

A nyaralásunk utolsó állomása a szerb főváros, Belgrád volt,mely a magyar történelemkönyvekben Nándorfehérvár néven szerepel. Így végül 3 ország 3 fővárosából kaptunk egy kis ízelítőt egy utazás alatt. Rendkívül fáradtak voltunk már, mert hajnali 3 körül foglaltuk el a szállásunkat, az út szélén a város határában lévő első hotelben egy szobát, ahova nem volt előre foglalásunk.  Megváltás volt végre befeküdni az ágyba és szundítani egyet a  túrázással és Szófiai városnézéssel töltött hosszú nap után.

Mivel a kraft már rendkívül merülőben volt az elemeinkben, és nagyon vágytunk már haza a hosszú út után, így nem terveztünk túl nagy városnézést... Leírásunk sem igazán volt, mivel annyira képlékeny volt, hogy mi fér bele a hazautazós 1,5 napba. Ezért végül mint Szófiában itt is csak sétáltunk egyet a belvárosban és kiélveztük a pillanatot. Nos annyit azért elárulhatok, hogy a hűvösebb szófiai este valahogy jobban esett, mint a 35 fokos perzselő meleg belgrádi nyár dél... Ettől függetlenül azért ha már itt jártunk legalább a várban és a sétáló utcán jártunk egyet, de Szófia valahogy jobban belopta magát a szívünkbe, ami persze köszönhető lehet a kedvezőbb körülményeknek is.

Köztársaság tér, épp renoválták

A Száva és a Duna találkozásánál fekvő vár  azért elnyerte a tetszésünket, jólesett a fák hűs árnyékában sétálgatni (már ahol volt), és megcsodálni  a várfalról nyíló kilátást a városra. A várpark szabadon látogatható volt, és  még különféle szabadtéri kiállításokat is láttunk.

Szabadtéri dínó szobor kiállítás

Második világháborús hadieszköz gyűjtemény

Duna-Száva találkozása

Több helyen is találkoztunk dekoratív falfestésekkel:

Három ország három pénze, amikkel egy nyaralás alatt találkoztunk...

Mivel nem volt lehetőségünk igazán elmerülni a a látnivalókban, pedig biztos akad belőlük, de győzött a fáradtság és nyűgösség így remélem lesz még alkalmunk visszatérni ide, és tartalmasabb időt eltölteni a szerb fővárosban.

Ha szeretnétek többet megtudni Nándorfehérvár váráról, akkor olvassátok a Csámborgó blogon megjelent cikket róla.