Megunhatatlan őszi Bükkszentkereszt

Az időjárás igazán kegyes volt hozzánk egész októberben, így több napsütéses őszi Bükk túra is kijutott idén. Október végén például Bükkszentkereszten volt alkalmunk eltölteni egy igazán kellemes napot egy céges csapatépítő kirándulás keretében. Sétáltunk egy jó nagyot, élveztük az arcunkat cirógató napsütést, a mesés őszi színekbe öltözött természet látványát, és a lábunk alatt ropogó avar hangját. Túl sok kommentárt nem is fűznék hozzá, beszéljenek inkább helyettem a képek.

Az üdülőből indulva először a Kis-Dél dombon álló kilátót kerestük fel. Voltak páran akik rosszul lettek, mikor meglátták az útról hova is megyünk fel, és milyen meredek az út... Én persze csak mosolyogtam magamban, hogy a Tátra túrákon ez csak a bemelegítés szokott lenni. :) A kezdeti megilletődés után persze mindenki nagyon ügyesen vette a az akadályt és ha kicsit szuszogva is, de természetesen felért a kilátóhoz. Megcsodáltuk az építményből a 360 fokos panorámát minden irányba, és indultunk is tovább Fehérkő-lápa irányába a dózer úton.

Mivel az ebédünk hamarosan érkezett, így nem mentünk el egészen Fehérkő-lápáig, hanem a piros jelzésen lévő szalonnasütő helyen tett kisebb pihenő után visszaindultunk az üdülő felé először a piros, majd a piros-sárga jelzést követve. Útközben varázslatos rozsdaszínű avar szőnyegen lépkedtünk, és a fák tövében a lehullott levelek alatt jó pár gombát is szemügyre vehettünk ha szemfülesek voltunk. Akadt még pár őszi kikerics is az út szélén, és csemegézhettünk szederből és csipkebogyóból is.

Ebéd után a vállalkozó szelleműek felkerekedtek még egy kis levezető sétára, és felkerestük a  falu határában lévő Boldogasszony gyógyító köveket is.

A túra hossza: kb 4 óra volt nagyon kirándulós tempóban
A túra hossza: kb 8 km
Szintemelkedés: 250 méter

Bükkszentkereszt nagy kedvencem, ha nem tudjuk hova menjünk mert egy kis természetre vágyunk nem túl messze a várostól, de mégis távol a város zajától valahogy mindig itt lyukadunk ki... Szívből ajánlom nektek is, mert biztos nem fogtok benne csalódni.