Az őszi eredő kincsei / Három-kő - Tar-kő túra

Ha túrázásról van szó, akkor megkérdőjelezhetetlenül az ősz a kedvenc évszakom a mesés színeivel, a nem túl meleg, de kellemes napsütéses időjárásával. Ilyenkor a legszebb a természet az ezernyi színével, az aranyló napsütéssel, de ilyenkor szerintem még a köd is egész más, a megannyi színes fától mondhatni az is megszépül. Három-kőn és Tar-kőn sokszor voltunk már, valószínűleg a legtöbbször, mint bárhol máshol a Bükkben, de szerintem egyszerűen megunhatatlanok ezek a 900-as bükki kövek a pazar panorámájukkal.

Legutóbb, egy csodás napsütéses októberi vasárnapon ismét Répáshuta irányából, a bánya hegyi elágazástól közelítettük meg Három-kőt Bánkút helyett. Az út innen sokkal rövidebb, igaz több szintemelkedést kell leküzdeni, de hát valamit valamiért. A zöld négyzet majd a zöld háromszög jelzést követtük, és utunkat különféle gombák, színes lombkoronájú fák és őszi kikericsek szegélyezték.

Ezen az útvonalon mi kb egy és egy negyed óra alatt értünk fel Három-kő sziklaszirtjére, ahol meleg napsütés és a lábunk alatt elterülő aranyló erdőtenger fogadott minket. Én valahogy sosem tudok betelni ezzel a látvánnyal, és ráadásként most először voltunk itt kint úgy, hogy ezt a nagyon színes oldalát mutatta a természet. Vagy legalábbis láttuk azt, mert nem volt köd...

Kis pihenő és frissítő után viszont meg sem álltunk egészen Tar-kőig, mert termeszetesen onnan is meg kellett csodálni ezt a lélegzetelállító kilátást, mivel Három-kőtől az már szinte elhanyagolható plusz fél órányi sétára van. Kellett persze kicsit győzködnöm az uram, hogy szeretne ő oda elmenni, de végül áldását adta a “kis kitérőre” haza indulás előtt.

Nehezen ment az elszakadás a színes őszi erdőtől, és a leírhatatlan szépségű panorámától. A csúcson tett pihenő után az országos kék túra kék jelzésén visszatértünk három kőre, majd innen egy a zöld háromszöggel párhuzamos jelöletlen úton ereszkedtünk vissza a Három-kő elágazásig csak úgy, mint nyáron.

A túra hossza: összességében 4 óra volt, 1 óra 15 perc Három-kő a Bányahegyi elágazástól, 1 óra Három-kő - Tar-kő oda vissza, és még 1 óra Három-kőtől vissza a Bánya-hegyi elágazás + a pihenőidők a csúcsokon
A túra hossza: kb 12 km
Szintemelkedés: kb 550 m

Ha valami igazán szép, de nem túl hosszú túrára vágytok, akkor bátran ajánlom ezt a kis kört, biztos vagyok benne, hogy nem fogtok csalódni, ha nekivágtok.