Vasárnapi délutáni Bükk szösszenet - Három-kő körtúra

Mivel rég voltunk már a Bükkben kirándulni, és vágytunk egy kis sétára a jó levegőn, ezért vasárnap délutánra emésztés segítőnek egy könnyed kis 8-10 km-es családi túrát beszéltünk meg a többiekkel. Az első gondolat a Gulicska volt, de végül Három-kő lett a befutó Répáshuta környéki indulással. Nem ígért túl jó időt a meteorológia (miért is nem lepődök meg már ezen), de mivel a bánkúti webcamera szép időt mutatott a Bükk fennsíkon, így nekivágtunk ebéd után a túrának.

Három körül indultunk a Bánya-hegyi elágazásnál lévő parkolóból. A túra egyes résztvevői azonban kicsit át lettek ejtve, mert végig kedves lankásan emelkedő aszfalt útra számítottak, de a rövidítések miatt bizony több helyen is meredekebb erdei ösvénnyel "kellett felvenni a küzdelmet". A kezdeti megrázkódtatáson túllendülve azért végül mindenki élvezte a túrát. Először a zöld négyzetet, majd az aszfalt utat, végül pedig a zöld háromszöget követtük egészen Három-kő bércig. Maga az útvonal nem tartogat túl sok izgalmat, sok látnivaló a sűrű erdőn kívül nincs útközben. A zöld négyzeten le lehet vágni az aszfalt út kanyarulatait, ha a hosszabb, lankás út helyett a rövidebb meredekebbet preferáljuk, mi így tettünk. Az utolsó kanyarnál azonban mi visszatértünk az aszfalt útra, mert ott már nem jelentős az előny, amit a levágással nyertünk volna. A zöld háromszög is alapvetően egy emelkedő szakasz, de több helyen töri meg kedvesnek tűnő lejtős rész, aminek azonban természetesen megvan a böjtje (ami a szint diagramon is látszik).

Három-kő bércre kiérve mesés panoráma fogadott minket, nem is tudom voltam-e már ennyire tiszta időben idefent, amikor ilyen messzire el lehetett látni. A szirt tele volt vadvirágokkal, és különféle rovarokkal, ami tovább színesítette az amúgy is varázslatos környezetet. Ha emlékeim nem csalnak nagyjából egy és egy negyed óra alatt értünk fel a "csúcsra" a parkolóból, és itt kellemesen sziesztázva nagyjából fél órát töltöttünk el a tájban gyönyörködve miközben az uzsonnánkat majszoltuk. Az ég telis-tele volt érdekes formájú felhőkkel, méhek és különféle rovarok szállingóztak a színes vadvirágokra, és egy teremtett lélek sem zavart meg minket, mivel senki más nem volt fent rajtunk kívül! Sőt útközben is mindössze egy párral találkoztunk... Ezért szeretem igazán a Bükköt, mert még jó időben is kevés az ember, nemhogy ilyenkor, amikor a városban épp esik az eső... Akkor  azonban még nem is sejtettük, hogy a kedves kis bárányfelhőkből milyen égi áldást kapunk nagyjából egy órával később...

Visszafelé, hogy ne legyen túl egysíkú a túra, valamint, hogy szép lefelé ívelő legyen a szintgörbe, ne pedig EKG vonal nem a zöld háromszög jelzésen tértünk vissza, hanem a vele párhuzamosan haladó dózer úton.

A magaslaton lévő adótornyot meglátva kezdtek el sokasodni és sötétedni felettünk a fellegek, de még ekkor is bíztunk benne hogy szárazon megússzuk a kirándulást. Nos nem jött össze... Meg sem lepődtem már rajta igazából. Elővettük gyorsan az esőkabátot, és az utolsó nagyjából fél órát  a hátunkat ütemesen verő eső kíséretében sárban gázolva tettük meg a parkolóig.

A túra időtartama: 3 óra egy nagyobb pihenővel a szirten
A túra hossza: 10 km
Szintemelkedés: kb 280 méter

Peti Strava linkje a túránkról

Összességében még az eső ellenére is jó kis túra volt, bár nem mondom, hogy nem lett volna kellemesebb, ha nem bőrig ázva kell beszállni az autóba. Ezen az útvonalon én még nem volt Három-kőn, mindig Bánkútól szoktunk indulni és a Nagymezőt keresztül szelve érkezünk a csodás kilátópontra. Az az irány talán kicsit izgalmasabb, több a látnivaló, de ezzel együtt valamivel hosszabb is. Ha egy kellemes délutáni túrára vágytok, akkor bátran ajánlom ezt az útvonalat, nekünk nagyjából 3 órát tartott a túra, pont tökéletes volt ebéd után elmozogni a kalóriákat.