Vajdahunyad mesés vára

Az idei nyaralásunk célpontjának kitalálása elég nyögvenyelősen ment ismét, sokat morfondíroztunk, tépelődtünk hova is menjünk, de végül Bulgária mellett döntöttünk. És mivel Várnáig rendkívül sokat kell autóval utazni, így első megállónak péntek este Vajdahunyad mesés várát iktattuk be. Sajnos csak nem sokkal zárás előtt sikerült megérkeznünk, de szerencsére a rendelkezésünkre álló nagyjából másfél óra elégnek bizonyult ennek a csodás várnak a felfedezésére.

A várhoz vezető hosszú hídon átkelve és a hatalmas kétszárnyú kapun belépve a várudvarba az embernek az az érzése támad, mintha visszarepült volna az időben, egészen a középkorig. A vár amellett, hogy meseszép több érdekes kiállítást is tartogat, fegyverbemutatót, lovagtermet, várkápolnát, de még kínzótermet is, valamint részletesen megismerkedhetünk a Hunyadiak korával is a leírások alapján.

A kapuval szemben található lépcsőn felsétálva a reneszánsz Mátyás loggián találjuk magunkat, ahonnan pazar kilátás kinyílik a belső várudvarra.

A lépcsőházon keresztül juthatunk a lovagterem felett elhelyezkedő Országházba, amely jelentős eseményeknek, tanácskozásoknak  adott helyett egykoron.

Az alsó szint helyiségeiben különböző kiállításokat találunk, továbbá a várudvarból nyílik a várkápolna és a lovagterem is. Valamint kisétálhatunk innen a teraszra is, ahonnan megcsodáljuk a városra néző panorámát.

A külső várudvarban találunk természetesen bízási árusokat és különféle gyors ételek árusító pavilonokat is. A parkoló mellett pedig egy klassz téglából épült nagy teraszos étterem kapott helyet, ahol mi a fárasztó út és a várlátogatás után természetesen el is fogyasztottunk egy finom vacsorát.

Ha egy igazán szép várat szeretnétek megnézni és Erdély ezen zugában jártok, akkor semmiképpen se hagyjátok ezt a kis ékszerdobozt. Garantálom, hogy nem fogtok benne csalódni, és valószínűleg titeket is annyira elvarázsol majd minket. Nagy szívfájdalmam, hogy Déva Vára most sajnos nem fért bele a programba, de legalább van okunk újra visszatérnünk ide. :)