Olasz körút VII. - Pisa

Kedd késő délután érkeztünk Meg Pisába, a szakadó esőben, átázott cipővel kicsit fáradtan. Sokáig győzködtük magunkat a vacsora közben, hogy még bemenjünk a városba, de végül győzött a lustaság na meg az eső undor, és inkább a szálláson nyugiban töltöttük az estét, és reméltük, hogy másnapra jobbra fordul az idő.

Nos reményeink nem jöttek be... Másnap reggel is szakadt az eső, és túrabakancsban, esőkabátban, táskavédőben és esernyővel indultunk el a pisai városnézésre. Sosem gondoltam volna, hogy itt fogjuk felavatni az e-bayről túrázáshoz rendelt eső elleni táskavédőinket... Kicsit vicces volt azért, hogy amíg itthon 30 fok és strandidő volt, addig mi Olaszországban dzsekiben és pulcsiban sétálgattunk..  De ennek is megvan a maga előnye, talán egy hangyaf***nyival kevesebb turista volt, akiket kerülgetni kellett. :D A hely hangulatából  szerencsére sokat nem vett el az időjárás állapota, de nyilván jobb lett volna napsütésben sétálgatni Pisa utcáin. A dóm téren kezdtük a napot, megnéztük a keresztelőkápolnát, a temetőt és a székesegyházat is belülről.

Az én kedvencem mily meglepő itt is, a temető volt. Itt voltak ugyanis a legkevesebben, és itt volt a legmeghittebb a légkör is.

A dómba ingyenes a belépés, csak a regisztrációs jegyet kell kiváltani. Egy szépséghibája volt, hogy épp felújítás alatt volt, így e fúrás faragás hangja és a csúnya állványok látványa kicsit elvett a templom hangulatából.

A keresztelőkápolnából vizsont csodás kilátás nyílik a székesegyházra, ne hagyjátok ki, ha itt jártok.

A dómtér körbejárása után pedig sétáltunk egy nagyot  a belvárosban, és a folyóparton is. Engem teljesen elvarázsoltak a folyó mellett sorakozó színes házikók, a hegyekkel a háttérben. Nem mellesleg turista is kevesebb volt már erre.

Végül a napot a Giardino Scotto kertben zártuk, ahol igazán hangulatos az óriási zöld fák között a turistáktól távol sétálgatni. Itt ugyanis nagy örömömre szinte senki nem volt. Mindenesetre én egyáltalán nem bántam, csak élveztem a csendet és az emberek hiányát.

Ha Pisában jártok mindenképp tegyetek egy nagy sétát az Arno folyó partján és a Giardino Scotto kertben is. Megéri a dómtér látványosságain kívül megnézni a város többi részét is, és rászánni Pisára egy egész napot az utazásból.