Kéktúrából lett Rudabánya

Nemrég érkezett meg az országos kéktúra igazolófüzetem, és természetesen egyből be is lelkesedtem, hogy kezdésnek csináljunk meg egy rövid kis szakaszt valamelyik hétvégén. A kb 5 km-es Aggtelek-Jósvafő útvonalra esett a választásom, mert arra még nem jártunk, és izgalmas tavaszi programnak tűnt.



A tervembe annyi hiba csúszott csak, hogy útban Aggtelek felé hívták fel a figyelmünket arra, hogy Jósvafőnél 2 napja egy medvebocsot láttak kóborolni… Mi persze mit sem tudtunk erről pedig még a híradóban is mutatták. De amikor feldolgoztuk a hír komolyságát eléggé kétségbe estünk, hogy biztos jó döntés-e most ez a túra… Mármint Peti… Én nem, én simán mentem volna a tervezett útvonalon. :D Elindultunk ugyan a barlangtól a kék jelzésen, de kb 1 km múlva győzött a józan ész, (vagyis az én drága férjem) és inkább a sárga jelzésen folytattuk a kirándulást, és sétáltunk egyet Aggtelek környékén a csodaszép napsütéses időben. Nem tudom mivel másabb a Bükkben a mackó, mint a Tátrában… Ott több is van, mégis járunk oda túrázni. De jó feleség módjára hallgattam rá, és nem mentünk Jósvafőre.








Viszont úgy gondoltuk, ha már erre jöttünk, megnézzük a Rudabányai tavat is hazafelé, mert régóta tervben volt a felkeresése. Mivel most épp kapóra jött ez az alkalom, ezért ott is sétáltunk egy jó nagyot. A tó sajnos nem körbejárható, de egész hosszú szakaszon lehet mellette sétálni, ha a faluhoz közelebbi parkolóban álltok meg, és onnan indultok a partra. Egyszerűen lélegzetelállító maga a környezet, még úgy is, hogy elég kora tavaszi időpontban voltunk (április elején), és még nem borultak teljesen zöldbe a fák. A tó vize csodálatos türkiz színű, és leginkább egy trópusi szigetre emlékeztetett az egész környezet, ami a parton fogadott minket. Ha a környéken jártok, esetleg Aggtelekre indultok mindenképpen látogassatok el ide legalább egy kisebb sétára, mert tényleg megéri, a látvány lélegzetelállító.











Jártatok már a tónál? Ti féltek a medvéktől túrázás közben?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Instagram

Üdv a világomban! ( :

Timi vagyok, természetkedvelő, lelkes (amatőr) fényképezőgép kattogtató.
A blogon a férjemmel, a #keménymag-gal, valamint a Béres-Péceli Tátra túra teammel tett külföldi és belföldi utazásainkról, túráinkról, olvashattok képes élménybeszámolókat.
Ha tetszik amit itt találsz és szeretnél értesülni a friss posztokról itt tudsz feliratkozni. -->