Vásárhely-kő télen és ősszel, két különböző útvonalon

Három hete, amikor a nagy tavaszban leesett kb 60 centi hó a Bükkben, és egy csodás napsütéses vasárnapra ébredtünk nem lehetett kihagyni a lehetőséget, hogy túrázzunk egyet a közelben. Kellemes, könnyed kis sétára gondoltunk, de végül egész masszív túra lett belőle visszafelé a térdig érő hóban a meredek emelkedőn.
Bánkút előtt álltunk meg, és céltalanul indultunk el a kéktúra útvonalán lefelé, mint utóbb kiderült Vásárhely-kőre tartottunk. Lefelé nem is volt ezzel gond, de visszafelé elég küzdős volt a feljutás, másfél órás intenzív kardiót toltunk le a szűk sávban letaposott mély hóban, mire visszaértünk az autóhoz.

Ősszel voltunk már Vásárhely-kőn, akkor Dédestapolcsányból indultunk felfelé, szintén az országos kéktúra  jelzésén. Akkor először a Dédesi várromot néztük meg, majd innen folytattuk tovább az utunkat Vásárhely-kőig. Ebből az irányból szerintem kedvesebb a túra, de lehet csak azért gondolom így, mert jobban szeretek először túl lenni a nehezén és felfelé menni, majd visszafelé már csak lefelé andalogni. Bár ha nem kell vissza is menni, akkor lefelé nyilván kényelmesebb sétálni... De mivel mi autóval közlekedünk, ezért amíg nem találják fel KIT-et, aki értünk jön egy túra után, addig muszáj vagyunk a kiinduló pontra visszatérni a kirándulás végeztével. :/