Felső Ausztria gyöngyszeme, a Hallstatti tó látnivalói

Mint az előző posztban említettem a munka fáradalmait húsvétkor Ausztriában pihentük ki városnézéssel és túrázással. Meghoztam a második részt, amiben a két kedvencemé Hallstatté és Salzburgé a főszerep.

Szombaton még viszonylag jó időt fogtunk ki Hallstattban, reggel még elég borús volt az ég, de délelőtt időnként még a napocska is kisütött. Az autót a városba vezető alagút egyik parkolójánál hagytuk a hegyoldalban, és innen ereszkedtünk le a városban a szűk kis lépcsőkön. Egy kellemes sétával kezdtünk a főtéren, és a tóparton, majd a bányába vezető siklóhoz vettük az irányt.

Mivel elég hosszú út vezet fel a bányához, ezért most kihagytuk hogy gyalog hódítsuk meg a hegyoldalt és inkább egy órát spórolva 3 perc alatt mentünk fel a vasú segítségével a hegyre. Bámészkodtunk kicsit a Skywalk kilátónál, megcsodáltuk a tavat és Hallstattot felülről is, majd meglátogattuk a bányát.

A sikló felső állomásától még kb 10-15 percet kellett sétálni a bánya épületéig. A bányában több ismeretterjesztő előadást és kisfilmet is megnéztünk/hallgattunk a bánya kialakulásáról és a sóbányászati technológia fejlődéséről. Szuperül kitalálták az egész koncepciót, az ember egy percre sem veszti el az előadások közben az érdeklődését. A túravezető egymás után adta elő németül és angol is ugyanazt a mondókát, a filmek pedig német hanggal és angol felirattal voltak megtekinthetőek.

A bányatúra végeztével gyalog ereszkedtünk vissza a városba a szerpentines földúton, és a temetőnél lyukadtunk ki egy szűk kis lépcsősoron. Megnéztük a csontházat, és a templomot, majd búcsút vettünk ettől a kedves kis tóparti osztrák várostól.

Jártatok már Hallstatt mesés városában?