Csak a szokásos / Három-kő - Tar-kő Bükk fennsík körtúra nyári kiadás

Augusztus 20-án nemzetünk ünnepén újra felkerekedtünk és a már-már szokásosnak mondható Bánkút - Három-kő - Tar-kő túránkat teljesítettük ismét a Tátra teammel. Az útvonal mindig változik kicsit, de a lényeg ugyanaz, megnézzük a mesés déli panorámát a Bükki kövekről. Ezúttal is csodás időt fogtunk ki, napsütéses meleg nyári kánikulát.

A Fehér-Sas előtti parkolóból indultunk Bánkútról és a beton úton követtük a zöld jelzést Nagymező irányába. Innen kisebb pihenő és tízórai után folytattuk tovább a túrát, a Zsidó rét felé tett kisebb kitérővel haladtunk első látványgazdag megállónk Három-kő irányába.

Tízórai Nagy-Mezőn

Dorka, a szendvicskunyeráló

Boriszka

Fotó - Litványi Józsi

Zsidó rét

Három-kőn megtartottuk az ebédidő sziesztát, mindenki kedvére töltekezhetett a csodálatos napsütésben, fotózhatott, napozhatott, ehetett-ihatott és nem utolsó sorban minezek mellett csodálhatta a mesés panorámát is.

Liza, alias Lizbon ügynök

Fotó - Varga Csabi

Fotó - Litványi Józsi

Fotó - Béres Attis

Három-kőről Tar-kőre vezetett tovább az utunk. Megcsodáltuk az onnan " teljesen más" kilátást... :D Egyébként kicsit tényleg más, de lényegi különsbség azért nem nagyon van. Még nem sikerült eldöntenem az évek folyamán emlyiket szeretem jobban, de a napkeltés túrák miatt talán Három-kő egy kicsit közelebb áll a szívemhez.

Kutyám Jerry Lee

Fotó - Varga Csabi

Tar-kőről Világos-kő lápa felé indultunk tovább a kék jelzésen, hogy aztán káposztáskert lápa irányába induljunk vissza Bánkút felé Olasz-kapu, Huta-bérc, Fodor-hegy majd a Faktor-rét mellett elhaladva.

Fotó - Gabi

Távolban a Bálvány a Petőfi kilátóval

A túra időtartama: 6,5-7 óra több hosszabb pihenővel
A túra hossza: kb 19-20 km
Szintemelkedés: kb 700 méter

Peti Strava linkje a túráról

Ha egy klasszikus Bükk túrára vágytok mesés látnivalókkal akkor nem hagyjátok ki ezt az alap túrát, a fáradalmakat szuperül ki lehet pihenni a Fehér-Sasban egy frankó estebéd és egy korsó hideg sör mellett. ;)