Csak ugorjunk ki Három-kőre napkeltére túra

Tavaly decemberben másodjára csodálhattam meg a napkeltét Három-kőről... Most vasárnap pedig újra megismételtünk, mondhatni már kezd hagyománnyá válni a dember/januári Három-kő napkelte túra. :) Ismét fantasztikus időt fogtunk ki, csodásak voltak a fények és csípős hideg az időjárás.

Fotó : Varga Csabi

Kijárási korlátozás ide vagy oda a nap velünk van! Ezért szerencsére a hajnali 5-ös indulással pont elérhető a 7:20-as december végi napkelte Három-kőn. Cuppanva ugyan, de pont kiértünk mire kezdett előbukkanni a napocska a horizonton. 6 körül sikerült elindulnunk a Fehér Sas előtti parkolóból és 7:15 körül érkeztünk meg a sziklaszirtre a premierre.

Tavaly megfogadtam, hogy én ugyan többet nem ciplek ki állványt, de idén már volt egy jóval könnyebb állványom, így ismét elcipeltem magammal, hogy majd idén ügyes leszek és megcsinálom a fasza képeket! Na mondanom sem kell, hogy még mindig rohadtul nem megy nekem a napkelte fotózás... :D Mondjuk nem túl sokat van alkalmam gyakorolni ez tény... De egyszer majd talán lesz szerencsém... :) Lett 1-2 kb értelmes kép, de nézzétek meg inkább a fiúk díjnyertes fotóit...

Fotó : Litványi Józsi  (amikor kézmodellnek álltam a Szállás.hu-nak)

Mert természetesen csoportkép nélkül meg sem történik ami megtörtént...

Fotó - Béres Attis

Fotó:  Roli / még egy utolsó búcsú kép /

A túra sztárjai: Bori, Tücsök és Pipi

Természetesen nem mi lettünk volna ha a napkelte után csak úgy visszasétálunk ugyanazon az úton Bánkútra amin érkeztünk... Ezért előbb tettünk egy "kis kitérőt" a Kőrös barlanghoz. Aminek az az érdekessége, hogy Magyarország legmagasabban fekvő barlangja. A Virágos-sár-hegy és a Körös-bérc között nyílik a két méter magas és öt méter széles, íves bejárata.

Fotó - Béres Attis

Hirtelen ötlettől vezérelve, vagyis mert Attila arra vezetett minket Olaszkapunál egy jobbos kanyart véve Nagymező érintésével tértünk vissza Bánkútra.

Fotó - Béres Attis ( fontos a hidegben a hidratálás )

Fotó - Béres Attis ( #mindigcsakapálinka )

Bánkútra visszaérve pedig Attis elvitt még minket a "titkos" kilátóhelyére is, hogy meglessük a csodás tiszta időben szeretett Magas Tátránkat.

Dédes Vár és a Kisvár sziklaszirtjei

Csabitől kölcsönkapott 300-as obival kicsit közelebb került a Tátra

A túra időtartama: kb 6,5 óra volt 4 nagyobb pihenővel.
A túra hossza: kb 20 km
Szintemelkedés: 600 méter (stava jóval kevesebbett mutat, mint a térképes tervező)

Remélem többször is lesz még alkalmam átélni a napkeltét ezen a fantasztikus helyen... És sikerült egy hagyományt teremtenünk a "kiscsoportban".