Zempléni vártúra - Boldogkőváralja

Boldogkőváraljának ikonikus várát szerintem nincs olyan ember, aki ne ismerné, vagy legalább ne látott volna már róla egy képet ebből a tipikus szögből, ahonnan mindenki készít egy képet a sziklanyelvre épült kifutóról. Kétszer volt már alkalmunk megcsodálni ezt a nem mindennapi zempléni várat. Először 2015 októberében jártunk itt (szóval ennek a posztnak a képei régóta porosodnak már a gépen), másodjára pedig tavaly nyáron látogattunk el ide újra, hogy felelevenítsük az emlékeinket.

Boldogkőváralja település a boldogkői várról kapta nevét, mely a Bodókő nevű sziklán áll. A falu története szorosan összeforrt a váréval. Boldogkőváralja első írásos említése egy 1282-ben kelt oklevélben található, ahol Castrum Boldua néven utalnak a várra. A miocénben keletkezett andezittufa Bodókő-hegy, melyen a vár áll, a Zempléni Tájvédelmi Körzet része. A vár a tatárjárás után épült, a Hernád-völgy legjelentősebb erődítményeként.

Túl sokat nem is fűznék hozzá a témához, mert csak szaporítanám a szót... Beszéljenek inkább helyettem a képek, amiket 2015 októberében, és a 2019 júliusában készítettem erről a csodás helyről, ahová mindenkinek érdemes legalább egyszer ellátogatnia és visszarepülnie az időben, hogy  egészen középkori hangulatba kerüljön a lovagok és  vár kisasszonyok segítségével.

Vár látképe az útról

100 méter hosszú gyilkojáró, melyről mesés kilátás nyílik a környékre

Kilátás a lőrésen keresztül

sziklakijáró az "oroszlánsziklán"

kilátás a sziklakijáróból

Boldogkőváralja látképe a várból

Kosztümös fegyverbemutató és előadást is láthatunk a várban, ha jókor érkezünk

A várban hadtörténeti és ólomkatona kiállítás kapott helyet.

Tudom nagyon-nagyon klisé, de természetesen elkészült mind a kétszer a tipikus "follow me" kép is a várban...

2015. október                 -                 2019. július

Néhány őszi hangulatkép a környékről:

Néhány nyári hangulatkép a környékről:

A vár alatti sziklatömbben a Castrum Boldua névre hallgató középkori étterem működik, ahol a vendégek vendégek a kor szokása szerint kézzel fogyaszthatják el az ételeket. Mivel nem rajongunk az ilyen jellegű ételekért, ezért nem vettük még rá magunkat, hogy kipróbáljuk az éttermet.

Sokkal inkább kedvünkre való volt a híres-neves encsi étterem, az Anyukám mondta kínálata. Már 2015-ben szerettünk volna itt vacsorázni, de sajnos vasárnap lévén nem volt nyitva az étterem. Tavaly nyáron azonban előre foglaltunk asztalt és nem kellett csalódnunk a fogásokban. :)