Montenegró III. rész

Budvai tartózkodásunk alatt a következő úticélunk Sveti Stefan volt, ezen a festői helyen töltöttük a csütörtök délelőttünket. A Praskvica kolostornál tettünk először egy kisebb sétát, majd a a város felé emelkedő hegyoldalban lévő kis templomhoz kocsikáztunk fel, ahonnan mesés kilátás nyílik a szigetre és az egész partszakaszra.

Sveti Stefan

Miután kigyönyörködtük magunkat a mesés kilátásban lekocsikáztunk a hegyoldalról, hogy bevethessük magunkat a hűsítő habokba. A főút mellett álltunk meg, és gyalog sétáltunk le a sok-sok lépcsőn, mire elértük a kis vörös kavicsos partot, ami a sziget bal oldalán található, az apartmanok lábánál.

Miután felfrissültünk egy kis fürdéstől újra útnak indultunk, hogy felfedezzük, Sveti Stefán szebbnél szebb strandjait. Sajnos a szigetre csak az ottlakók mehetnek be ingyen, és mivel nem tűnt túl izgalmas programnak, így nem derítettük ki mennyibe kerül oda a belépő.  A sziget jobb oldalán lévő  a sziget lakónak fenntartott strandon 100 euróba került egy "beach set" , vagyis két napozóágy és egy napernyő egy napra.

Azt hittük 100 eurónál drágább már nem lehet sehol a strandolás, de továbbsétáltunk a fenyvessel szegélyezett úton és találtunk még drágábbat, ahol 120 euróba került a parti szett. Itt még távolabb voltak egymástól a napágyak és még törülközőt is biztosítottak a vendégeknek.

Petrovac

Péntek reggel csekkoltunk ki a budvai szállásunkról, nem szívesen hagytam ott, mert ez volt a kedvenc szállásom a nyaralás alatt, mivel innen volt a legszebb a kilátás. Miután elbúcsúztunk a kedves ki szobánktól és a vicces házigazdától Petrovac felé vettük az irányt. Péntekre eléggé felerősödött a szél, ennek köszönhetően pedig óriási hullámok nyaldosták a partot, amit mindenki nagyon élvezett.

Először a sziklaszirtre épült erődöt látogattuk meg, majd elindultunk a part felé magasodó szilkán épített gyalogúton egy kellemes ki sétára. Érdemes erre elsétálni, mert igazán pazar látványban lehet részünk.

Jártatok már ezeken a festői helyeken?