Salzburg látnivalói egy napban

A vasárnapot a rossz időre való tekintettel salzburgi városnézéssel töltöttük. Sajnos a sok felhő és eső miatt a gyönyörű hegyekben nem tudtunk gyönyörködni, de jó nagyot sétáltunk a belvárosban és megnéztük a nevezetességeket. A Mirabell kastélykertben kezdtük a napot, ahonnan csodás kilátás nyílik a fellegvárra.

A folyón a szerelmi lakatokkal teleaggatott hídon keltünk át, és vettük célba a belváros nevezetességeit. A dómnegyedben megnéztük a csodaszép templomokat, majd a vár meghódítására indultunk.

A siklózást mi itt kihagytunk és gyalogszerrel mentünk fel a várig, majd végigsétáltunk ösvényen majdnem egészen a Mönchsberg felvonóig, és vissza. Csodás kilátás nyílik az út során a városra és a várra egyaránt.

Természetesen a várba is bementünk, megnéztük a kiállításokat és körbejártuk az egészet, mindenhonnan szemügyre véve a lélegzetelállító kilátást.

Az ausztriai út tanulságai a következők voltak:
- Ha nem főszezonban mész megspórolod a parkolási díjakat. Annyira uborka szezon az osztrákoknál ez a tavaszi időszak, hogy sehol sem kellett se parkolásért, se mosdóért fizetnünk
- Cserébe viszont hogy ilyen holt szezon volt nem mentek a felvonók és a kisvasutak sem...
- Tavasszal nagy eséllyel lehet taknyos, trutyis idő, amikor semmi látszik az óriási hegyekből... De azért lekopogom első 2 nap szerencsénk volt és gyönyörködhettünk bennük.
- Nem hátrány ha tudsz németül, de nagy eséllyel botlasz bele magyar pincérekbe, így nincs probléma a kommunikációval. :D