Magas Tátra kalandozások

Említettem a Bledes posztnál, hogy még mindig adós vagyok két utazós poszttal, a márciusi és az októberi Magas Tátrás kirándulásunkkal. Ezért most folytatom a pótlást, és jöjjön a márciusban a Magas Tátra szlovák oldalán való túrázós beszámolóm. :)

A szállásunk Ótárafüreden volt, innen kirándultunk három nap is a környéken. Nagyon kedves kis település tele cuki házikókkal.

Első nap a településen maradtunk, és a siklóvasútaztunk a Tarajkára (Hrebienok). Majd innen kirándultunk a Zamkovszky menedékházhoz, ami egy kellemes kb 1-1,5 órás séta volt csupa vadregényes tájakon. A Siklóvasút végállomásán téli időszakban ingyenesen látogatható a jégdóm, jégszobrokkal, természetesen ezt sem hagytuk ki.

Második nap a Csorba tónál és a Poprádi tónál kirándultunk. délután pedig az ülőszékes felvonóval mentünk fel az Elülső Szoliszkó csúcsra. Sajnos mivel kicsit elszámoltam magam az idővel, ezért nagyjából annyi időnk volt, hogy felmentünk és jöhettünk is vissza, mert zárás előtt kb fél órával érkeztünk meg. De ennek (a felvonón való halálfélelmem) ellenére nagyon tetszett a kilátás, amit csak alig 5-10 percig csodálhattam.

Harmadik nap csodálatos napsütéses időre ébredtünk, ezért az eredetileg nem tervezett lomnici kirándulást iktattuk be. Gyalog mentünk fel az első ülőszékes felvonó felső állomásáig, innen pedig kabinos felvonóval mentünk tovább a középső állomásra. Itt kb két órát kellett elütnünk nézelődéssel és napozgatással, mert akkorra kaptunk időpontot a csúcsra menő lanovkára. A kilátás innen lélegzetelállító, ezelőtt sosem voltam még ilyen magasban, ezért teljesen elvarázsolt a hófödte hegycsúcsok közelsége.

Voltatok már a Lomnici csúcson?

1. annyira gyönyörű a Magas-Tátra ezen része is, hogy eláll a lélegzetem *-* csodás helyeken kirándultatok!

2. Nagyon szép ez a hely, jó volt most havas hegycsúcsokat nézegetni :)

3. Nekem tériszonyom van az utolsó képektől, félnék, hogy leszakad az egész építmény, akkor is, ha nem. Szép tájak!