Mini nászutunk I. - Bled és Vintgar szurdok

Ma fél éve, hogy májusban kimondtuk a blodogító igent és indultunk is egyből egy kis siófoki kitérővel a 4 napos mini nászutunkra Szlovéniába. Azt hiszem ennél jobb alkalom nem is adódott, pótoljam a restanciám és megírjam ezt a posztot. :)

Nagyon kedves kis szállást sikerült találnunk, ahonnan csodaszép kilátásunk nyílt a hegyekre. Ezt ki is használtuk, és reggelente a teraszon reggeliztünk és kávéztunk, ha az időjárás engedte.

Szombat délután érkeztünk meg, amikor még annyi időnk maradt, hogy tegyünk egy kellemes esős sétát a várba és megegyünk egy finom krémest a Park Hotelben. Sajnos az időjárás elég ramaty volt, ezért a kilátás nem volt a legszebb, de a finom krémes jobb kedvre derített.

Másnap, vasárnap már szerencsére kedvezőbben alakultak az időjárási viszonyok, így a reggelt a Vintgar szurdokban kezdtük, amire majd még visszatérek, de most folytatom a tó körüljárásával a történetet, hogy kerek legyen.

A vasárnap tehát a tó körbesétálásával telt. A szombaton már megismert Park Hoteltól folytattuk tovább utunkat, és a  Straža dombra ülőszékes felvonóval mentünk fel megcsodálni a kilátást a várra, majd bobbal száguldottunk le vissza a tópartra.  Na jó én csak vánszorogtam, volt hogy meg is állt alattam a bob annyira fékeztem, mert rettenetesen félek minden olyan dologtól, ami lejtőn jön le és én irányítom, mint például a csúszda, a bob, a sílécek... pár emberes sor torlódott fel mögöttem a domb tetején, és a végén már mindenki rajtam nevetett szerintem. :D

Ezután a Mlino államoson beszálltunk egy plentába és behajókáztunk az ikonikus Bledi szigetre, ahol szintén tettünk egy kellemes kis sétát és ettünk egy finom fagyit.

Ez után következett a hegyi menet, és felmentünk az Osojnicára, ahonnan a legszebb a kilátás a Bledi tóra. Nem volt egy kellemes kis séta, nagyon káromkodtunk már a végén, mert nem is volt rendesen jelezve az út, és csak keringtünk egy darabig, mire megtaláltuk az utolsó útszakaszt, de kétségkívül csodaszép innen a panoráma.

Viszont aki csak egy könnyed kis sétára vágyik és megelégszik egy nüanszinyival kevésbé szebb kilátásban, annak az Ojstricát ajánlom, mert innen is lehet ám gyönyörködni a tóra nyíló panorámában. :)

Miután lejöttünk a magaslatról befejeztük a tó körbesétálását, és a nap folyamán minden szögből megcsodálhattuk a szigetet, a várat, és a tó körül magasodó dombokat. Ha valaki Bledben jár szerintem ez kihagyhatatlan program. :)

És akkor vissza a vasárnap délelőttre, amit a Vintgar szurdokban töltöttünk. A szurdok felé menet találtunk egy kedvesnek kinéző boci csapatot. Ám ahogy megálltunk mellettük, és elkezdtem őket fotózni horrorfilmbe illő jelenet játszódott le. Nem telt el pár perc és szép lassan az összes patás ott termett a kerítésnél és engem nézett a nagy buta szemezivel. Azért kicsit ijesztőek voltak... :D

A Vintgar szurdok csodaszép volt, szerencsére elég korán mentünk ahhoz, hogy az odafelé irányban még alig voltak rajtunk kívül emberek, és tudtunk gyönyörködni az humanoid mentes kilátásban.

Jártatok már Bledben?

1. Nagyon megörültem, hogy voltatok Postojnában, Predjamában és Triesztben ❤ Az első kettőben már kétszer voltam, mindkettő szuper volt, Triesztben pedig 9-10-szer, mert az apum felőli nagypapám ott született, illetve az egész családja ott élt (a környéken). Idén viszont már nem mentünk, mert már mindent láttunk, ami érdekes. Mi fent a hegyen kempingeztünk, de sajnos már nem turistáknak van fenntartva a hely. Szóval örülök, hogy voltatok ott 😉

1. Szép kis környék, és rengeteg helyre lehet ott menni, nem csodálom, hogy ennyiszer visszamentetek, pláne rokoni szálak is kötnek oda. :) Predjamába vissza kell még menni megnézni a várat belülről, mert az kimaradt. :D

2. Csodaszép helyek és képek, jó volt nézegetni :)

3. annyira szép helyen jártok mindig :)

1. Hosszas nézelődés szokta megelőzni mindig az utazásokat, hova lenne érdemes mennünk, szerencsére eddig nem kellett csalódnunk. :)

4. Gyönyörűszép helyeken jártatok! Mindig megállapítom, hogy mennyit bírtok menni :) A bobon féltél, a felvonón meg nem? :D

1. A felvonót nem én irányítom. :D Plusz az valahogy nem olyan lefelé sem mint a bob, nincs az az érzésem, hogy mindjárt meghalok. :D De igen elég érdekes, hogy azt egész jól viselem egy kis csúszdához képest. Én a a gyerekeknek való kis huplis csúszdán is sikítozok, másra meg inkább fel sem megyek. :D

5. Hű de szép helyen jártatok! Autóval mentetek mindenfelé a szállásról?
    Én először boboztam idén a zemplénben, ott van az egyik leghisszabb bobpálya 2,2 km. :D Én ültem elöl a kettes bobba, és irányítottam a páromat hogy mikor fékezzen. A nagyívű kanyarokba érdemes gyorsan menni. :))

1. Igen, autóval szoktunk közlekedni, mert akkor kevésbé vagyunk kötöttek, mintha tömegközlekedünk. :) Bohinj kb fél óra Bledtől kocsival, Postojna azt hiszem 1 óra volt, a Vintgar szurdok meg vagy negyed óra, oda sétálni is lehetett volna, de mivel más programunk is volt aznapra, ezért inkább kocsival mentünk oda is.
      Erre apelláltam, amikor belementem a lefelé bob jegybe, hogy hátha van páros bob, amiben nekem csak ülni kell, de pechem volt. :/ Így maradt a rettegés... A jeggyel a fogaim között jöttem le és még majdnem tövig sokszor taposott féknél is volt, hogy halálfélelmem volt... :D Ha nem egyedül kellett volna ülnöm és gyorsan lemegyünk lehet nem éltem volna meg ilyen rosszul, de így nem tetszett. :D

6. Hu, gyönyörű képek ismét! Ez aztán az aktív kis nászút, és mennyi szépet láttatok! Örülök hogy így képeken legalább én is megcsodálhattam, még nem jártunk errefelé. Azt hiszem a fa-létrára mászást kihagytam volna, én az ilyen mászós dolgoktól félek halálosan! :D

7. Csodaszép helyek és még szebb fotók! A bobozással kapcsolatban abszolút megértelek, dettó így érzek én is. 😊 De nagyon büszke vagyok magamra, ugyanis idén történt meg először, hogy egyedül le mertem menni a bobbal (eddig mindig valaki mellé ültem be, mert magát a "száguldást" bírom csak valaki felügyelje a tempót), ami így 20+ -osan kicsit vicces lehet. :D
    Sosem voltam még Szlovéniában, de ez a bejegyzés és a képek meghozták a kedvem, mindenképp felveszem az utazós bakancslistámra. ☺