Dubrovnik és a Lokrum sziget

Szombaton a KRKA nemzeti parkban tett kirándulás után robogtunk is tovább Dubroknikba, ahol két éjszakát töltöttünk. Mivel tavaly töviről hegyére bebarangoltuk az óvárost és felmásztunk a várfalra is (itt olvashattok róla), így ez most nem volt egész napos programnak betervezve, csak esténként sétálgattunk az óvárosban. Útközben is csodás tájakat lehet látni, viszont a bosnyák határ rendkívül megszívatott minket szombat délután a kb 2 órás dugóval... Szóval egy jó tanács, hogy szombat délutánra ne időzítsetek érkezést Dubrovnikba, mert órási dugóval lehet számolni már jóval a bosnyák határ előtt, és egész Bosznia Hercegovinán keresztül.

A vasárnapot pihenéssel és fürdéssel töltöttük a szállásunktól nem messze lévő Sveti Jakov strandon. Mindössze kb 200 métert kellett sétálnunk a lépcsőig, ami a strandhoz visz le. Kedves, nyugodt kis partrész napozóágyakkal és nagy kavicsokkal. A kilátás csodálatos az óvárosra és a Lokrum szigetre, valamint a naplemente is csodaszép innen. A szállásunk teraszáról is fantasztikus látvány tárult elénk (következő három kép). Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az apartmant (Jadranka), aki Dubrovnikban száll meg. Kb 2km-nyi sétára van az óváros,  a kilátás mesés és a strand is nagyon közel van.

Az óváros mellett fekszik egyből egy sokkal nagyobb, és hangosabb "party" strand zenével, a Banje Beach, ezt csak messziről néztük meg, mert nekünk túl zsúfolt és mozgalmas volt a rengeteg emberrel és hangos zenével. Igen, a képen egy darab sincs, mert ez kora reggel készült, amikor még ki sem nyitottak. :D

A hétfőt a Lokrum szigeten töltöttünk, ahová az óvárosi kikötőből lehet eljutni hajóval. A szigeten szabadon szaladgálnak a nyuszik és a pávák, ami szerintem rendkívül mókás. Én folyamatosan sikongattam, hogy jaj ott is nyuszi, meg ott egy páva és ott is egy meg ott is!!!! :D A kirándulást a sziget körbejárásával kezdtük, majd az erődhöz sétáltunk fel (következő képen középtájt). Több strandolásra alkalmas partszakasz is van a szigeten, és egy sós vizű tóban is megmártózhatunk, ha elfáradtunk kirándulás közben a nagy melegben. Valamint egy Trónok harcás vastrón is található az egyik épületben, mivel a Lokrum forgatási helyszín a sorozatban.

Az erődből csodás kilátás nyílt minden irányba, az első képen a szállásunk is látszik, valamint a Sveti Jakov beach. A második képen az óvárosi kilátás látható, a harmadikon pedig a sziklás strand, ahol meg is mártóztunk lefelé menet.