Kora ősz a Bükkben - Három-kő, Tar-kő

Először is rettenetesen sok kirándulás poszttal vagyok már adós... Azt hiszem ideje elkezdeni bepótolni a lemaradást és gondoltam a legegyszerűbbel kezdem. Szombaton a Bükkben túráztunk egyet, ami most sem volt unalmas. Ismét sikerült morgolódnunk, hogy mi mennyire szerencsétlenek vagyunk, és egy hogy tudunk plusz 5-10 kilométert beletenni minden Bükki túránkba... :D Ezúttal Bánkútról indultunk és Három-kő, valamint Tar-kő volt a célpont. Ott kezdtük a mérgelődést, hogy Bánkúton legalább 15 hely ki volt írva, hogy merre van csak éppen ez a két legfontosabb "kilátó pont" nem. Ezért már az indulásnál elvesztegettünk vagy egy órát, amíg kitaláltuk merre is kellene elindulni. A neten semmi értelmes tippet nem találtam, EZ alapján a poszt alapján indultunk el kirándulni egyébként, amiben szintén ilyen nehézségekkel küzdöttek meg a túrázók. :D "Az elindulás kissé nehézkesen ment, de ebben talán a Bánkútnál találkozó túraösvények kusza tömege is szerepet játszott. Miután megtaláltuk a helyes irányt (már nem is emlékszem, melyik jelzés mentén)."

Nagy nehezen a Nagymező felé vettük az irányt, ott pedig egy ismertető táblánál tértünk le az aszfalt útról balra.

Aztán végre kilyukadtunk egy olyan útra ahol végre találtunk egy "Három-kő erre" (2,9 km 1 óra) feliratú jelzést, aminek rettenetesen megörültünk. Ekkor volt 1 óra, és én már láttam magam előtt, ahogy 2-kor már fent sütkérezünk a tetőn.

Nem sokkal később egy újabb megerősítő táblával találkoztunk, aminek szintén nagyon örültünk. Olyannyira elbódított a boldogság, hogy nem vettük észre, hogy rossz irányba megyünk... A tábla után ugyanis volt egy pici jel a fán, hogy az utat nem a műúton kell tovább folytatni, hanem balra egy icipici ösvényen...

Nos mi majdnem egy órát sétálgattunk a rossz úton, mire visszafordultunk... Persze feltűnt nekünk, hogy valamikor eltűnt a zöld háromszög jelzés, de nem tartottuk olyan lényegesnek, hát ott volt az út elején, biztos jó irányba megyünk. Ekkor kértünk telefonos segítséget egy sokat túrázó ismerősünktől, hogy vajon mit ronthattunk el... Erre jött a kérdés, hogy a "Műúton mentetek tovább a tábla után?" "Igen..." "Na ez a baj, nem arra kellett volna!"

Visszavergődtünk hát az utolsó biztos pontig, a Három-kő tábláig. Mutatom mit nem vettünk észre... Hát ettől azért figyelemfelkeltőbb jelzést is kitalálhattak volna, mint egy pici jel az út jobb oldalán lévő fán, és egy kis jel az alig észrevehető ösvényen egy kidőlt karón a susnyásban... Na de sebaj, háromnegyed 3-kor nekivágtunk immár a helyes útnak a kedves kis vadregényes ösvényen. :)

Fél 4 magasságában végre eljutottunk az első célállomáshoz Három-kőre, a kilátás pedig csodaszép volt, kárpótolt mindenért.  :)

Innen továbbmentünk még Tar-kőre, kb 20 perces séta vezetett oda tovább a zöld háromszög úton, majd a kék csíkon.

A kilátás itt is lenyűgöző volt, szerintem megérte még azt a kis sétát ez a kilátó pont is.

A kép bal oldalán a "famentes" terület Három-kő.

Hazafelé már igencsak iparkodnunk kellett, mert jött a naplemente. Szerencsére visszafelé már egy kedves családnak hála nem tévedtünk el nagyon, akik elkísértek minket egy darabon, és elmagyarázták merre menjünk tovább. Ugyanis visszafelé nem az oda vezető úton mentünk, hanem egy másikon, a kék csíkon, ami elvileg rövidebb.

Voltatok már Három-kőn vagy Tar-kőn?