Őszi szünet / Magastátra - Zakopane - Krakkó

Sajnos a sulit már lassan három éve befejeztem, ezért az őszi szünet mint ünnep eltűnt a naptáramból, de a hosszú hétvégéket igyekszünk mindig kihasználni a párommal és kirándulunk valamerre. Tavaly Csehországban töltöttük az "szünetet" egy kis Béccsel megfűszerezve, idén pedig Szlovákia és Lengyelország felé vettük az utunkat az október 23-ai hosszú hétvégén. A tavalyi beszámolókat ITT, ITT és ITT olvashatjátok, most pedig jöjjön az idei élménybeszámoló Poprádról, Zakopánéról és Krakkóról.

VIGYÁZAT! NAGYON SOK KÉP KÖVETKEZIK! :)

Csorba tó - Poprádi tó

Csütörtök este érkeztünk meg a Csorba tó közeli szállásra, és pénteki nap programja a Poprádi tóhoz való túrázás volt. Azt hiszem kijelenthetem, hogy ez volt számomra a kedvenc nap az utazásból. Lélegzetállító tájakat láttunk a séta során telis-tele csodaszép színes fákkal, hóval, hegyekkel és tavakkal. Én több tucatszor kiáltottam fel az út során, hogy "Úr Isten, milyen szép!". Egyszer egy szivárvány láttán túl hangosan sikerült, és az előttünk haladó négy túrázó hátra is fordult, hogy vajon mi bajom lehet. :D A könnyebbik (kék jelzéses) beton úton mentünk fel a tóhoz, még a turistaözön előtt sikerült odaérnünk így kb 5-6 ember lézengett csak ott. Ittunk egy capuccinót és ettünk egy sütit, a fogadóban, barátkoztam a helyi cuki cirmóval, majd megnéztük a szimbolikus temetőt és a "szebbik" (piros jelzésű) földúton sétáltunk le a Csorba tóhoz. Itt "megebédeltünk" az étteremben, majd tettünk egy kellemes sétát a tó körül és visszaindultunk a szálláson hagyott kocsihoz, hogy folytassuk utunkat Zakopánéba.

Krakkó

A vasárnapi-hétfői program terv Krakkó volt. Voltunk már itt egyszer három éve, amikor a barátnőm erasmuson volt kint, de mivel nagyon szép város, és akkor inkább Krakkó környékére koncentráltunk (Auswich, sóbánya), ezért visszatértünk. 1,5 napot terveztünk itt tölteni, körbejárva az óvárost, a Wawlet, Jagello Egyetem parkját és a zsidó negyedet. Mivel jártunk már itt ezért elég gyakorlottan közlekedtünk, nagyjából tudtuk mi hol van, így ezt a kört pár óra alatt sikerült megtennünk... :D Úgyhogy a nap hátra levő részében ettünk egy jót, söröztünk, ejtőztünk a parkban és bámészkodtunk a főtéri forgatagban.

A harmadik nap végén a sok sétától (napi átlag 20 km-t mentünk) úgy kifáradtunk, hogy 8 körül hazaérve a szállásunkra egyből kidőltünk és el is aludtunk. :D

Hazafelé

Mivel vasárnap mindent megnéztünk, amit meg szerettünk volna Krakkóban, ezért úgy döntöttük hétfőre valami más programot találunk ki. Zakopane volt a terv, vissza is mentünk, de sajnos pocsék idő volt ott, így elvetettük, hogy a lanovkával felmenjünk a Kasprowy Wierch csúcsra, ezt meghagyjuk egy következő kirándukásra. Nedec felé vettük hát az irányt, ahol egy szép kis váracska található, de hétfő lévén az meg zárva volt... Így inkább elindultunk hazafelé, hogy még emberi időben megérkezzünk. Jó döntés volt, mert így láthattam világosban is azt a tájat, ahol kifelé menet meghalni készültem. :) Színpompás volt az őszi erdő a kanyargós utak körül.

Voltatok már valamelyik helyen? Tervezitek elmenni?

1. Jajjj de gyönyörű helyeken voltatok! Nagyon hasonlít Svájcra. Voltál már ott?
    Szuper képek és nagyon cukik vagytok a pároddal! :)
    Erdély fele nem jössztök? Itt is akad látnivaló.

1. Köszönjük szépen!
      Nem voltam még sajnos Svájcban, de az is gyönyörű lehet, akár Erdély. :) Nyáron majdnem mentünk arra, mert a kolléganőmék kirándulásán megürült két hely, de sajnos nem nem volt jó az időpont... :/ De mindenképpen kell majd vennünk arra is az irányt. :)

2. jajjj de gyönyörűűű. <3 mi is tervezünk január-február környékén egy ilyen kis körutat, a képeid láttán csak még jobban várom. :)

1. Örülök, ha meggyőztek a képek. :) Télen is biztos csodaszép ez a táj. :)

3. Gyönyörű fotókat készítettél! Élmény volt a beszámolódat olvasni :)

4. Csodás helyeken jártatok, s a képek is gyönyörűek lettek! :)

5. Csodásak a képek, gyönyörű helyeken jártatok *-*

6. Gyönyörű helyeken jártatok. Jó pár éve voltam a Csorba-tónál, és már akkor is elvarázsolt a szépsége, de így ősszel még szebbnek tűnik (én nyáron voltam). Tavaly nyáron voltam utoljára a Tátrában túrázni, de mindig visszavágyom, mert annyira csodálatos helyeket lehet felfedezni.

1. Nyáron is biztos szép lehet ez a hely. :) De így ősszel lélegzetállítóak a megannyi színben pompázó fák. :) Nem bírtam kapkodni a fejem, hogy hova nézzek, annyira szép volt. :)

7. Dee jóó, mi is jártunk ezeken a helyeken, de látom ősszel még csodásabb a táj. :) =)
    Nagyon szép képeket készítettetek.
    Pusz,
    Marcsi

1. Köszönöm szépen! :) Én most voltam először, de legszívesebben minden évszakban visszamennék, akkor milyen. :D

8. *-* egyszerűen nem tudok mit írni, kb sírok a gyönyörűségtől! Annyira szép helyeken jártál, főleg így ősszel csodásak ezek a tájak! Köszönöm, hogy megosztottad velünk ezeket a képeket :)

1. Örülök, ha tetszettek a képek. :3 Azt hiszem ezzel a kirándulással lépett elő az ősz a második kedvenc évszakommá, annyira szép ilyenkor a táj. :)

9. Annyira széééép!!!! Az a szivárványos fénykép hűű :D És annyira hallom ahogy mondod, hogy hűű mennyire szép! :D :D Nagyon szépek lettek a képek is!

1. Köszi! Hát nem csodálkoznék amúgy ha hazáig lehetett volna hallani a sóhajtozásomat amúgy... :D