Dél Horvátország kincsei

Ígértem egy fotós posztot is a horvátországi nyaralásunkról, amit végre sikerült is teljesítenem. Nem volt kis munka válogatni a közel 1000 kép között, de csak a végére jutottam... :)

/A képek kattintásra nagyobbak lesznek./

Az első esténeket Slunjban töltöttük, mert másnap a Plitvicei tavak lett volna a program. Sajnos akkora sor volt a pénztárnál, hogy nem voltunk hajlandóak kivárni. :/ Meg úgy gondoltuk ilyen tömegben nem lett volna kellemes a nemzeti park sem... Na de Slunj... Egy nagyon aranyos kis horvát település tele cuki házakkal, folyókkal, és pici vízesésekkel. :)

Egyik nap Brelálra mentünk el, mert a leírások alapján nagyon szép tengerpartja van. Nem is kellett csalódnunk, kis kavicsos több száz méteren keresztül húzódó éttermekkel beépített partot találtunk. :)

Brela után pedig Makarska felé vettük az irányt. Itt is szép a part, de nem volt alkalmunk fürödni, mert szeles lett az idő, ezért csak sétáltunk egyet a bazársoros parton és a kikötőben.

Egy újabb napi program Split és Trogir voltak. Splitben voltunk már korábban is, nagyon szép az óvárosa. Ezúttal a nagy toronyba is felmásztunk, ahonnan csodás volt a kilátás, csak a felfelé vezető út volt kicsit félelmetes....

Mivel szuper idő volt a reggeli esővel ijesztegetés ellenére, ezért kerestünk egy csendes kis partot Split és Trogir között, ahol fürödtünk egyet.

Trogirban most voltunk először, érdekes település, kis szigetecskén fekszik az óváros, amit egy híd köt össze a parttal és szintén egy szigeten fekvő új várossal.

A leghosszabb és egyben legszebb kirándulásunk pedig Dubrovnikba vezetett. Három órát kellett autóznunk oda és vissza, de megérte, mert csodaszép. Először egy fentebbi "kilátópontról" néztük meg az óvárost, egy apartman parkolójából, amikor próbáltuk kitalálni hogy is jutunk le kocsival oda...

Majd az óvárost vettük célba és egyből fel is másztunk a várfalra, ahonnan meseszép volt a kilátás a sok narancs tetős házikóra...

A várfal után a kis utcácskákban is sétáltunk egy nagyot, és megnéztük az óváros nevezetességeit. Csodaszépek ezek az elszíneződött világos kövek, amikből a legtöbb épület készült. Utoljára pedig az erődöt hagytuk, ahova még épp zárás előtt 10 perccel sikerült beesnünk megcsodálni a kilátást.

Egy papagáj "kiállításba" is sikerült belefutunk a téren, szép színes papagájokkal lehetett fotózkodni, ahogy az ember nyakában ülnek. :)

Mielőtt Dubrovnikba értünk volna kihasználtunk a jó időt és megálltunk egy kiépítetlen sziklás, kavicsos partszakasznál az út mellett, ahol egész jól lehetett búvárkodni és emberek is alig voltak. :)

És a végére hagytam a nyaralásunk helyszínét Omist... Harmadjára voltunk már itt együtt, annyira szép, praktikus és kényelmes, hogy nem lehet megunni. :D

A jobb oldali képek a teraszunkról készülek, csodaszép volt a kilátásunk. :)

Idén először felmásztunk a hegy tetején lévő kalózvárba is, ahonnan lélegzetelállító volt a kilátás a városra. Igaz a túra elég fárasztó volt felfelé (de még lefelé is), de megérte. :)

A városban található erőbe is felmentünk, innen sem volt éppen csúnya a panoráma... :)

Nem akartalak titeket túl sok képpel elárasztani (bár szerintem ez nem jött össze... :D) a közel 1000 képből ennyire sikerült leszűkítenem a kört. :)

Voltatok már Omisban?

1. Annyira gyönyörűséges! Nagyon szép képeket készítettél! Még nem voltam ilyesmi helyen, de fent van az álmaim listáján. :)

1. Köszönöm szépen! :) Bármelyik városban egy hetet is elehetne tölteni annyira szépek. :)

2. Álomszép! És tisztára Királyvár vagy csak nekem tűnik úgy?

1. Nem csak neked tűnik úgy. :) Dubrovnikban forgatják a Trónok harca királyvár jeleneteit. :) És élőben is csodaszép, nem csak a sorozatban. :)

3. A papagájok gyönyörűségesen szép színesek. :)

1. Hihetetlen számomra hogy miért nem repülnek el, és maradnak egy helyben... :D Felfoghatatlan. :D De tényleg nagyon szépek voltak. :)

4. Csodásak a képek, biztos szuper lehetett a nyaralás :)

1. Köszönöm! Nagyon élveztük, igazi kirándulós nyaralás lett a mostani. :)

5. Csodálatos helyeken jártatok! :)