Neszebar mesés óvárosa

Természetesen Neszebar sem maradhatott ki a programból a nyaralás alatt, és egy délelőtti strandolás helyett kerestük fel az igazán hangulatos, nekem leginkább Horvátországot idéző óvárost. Azt hiszem nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom nekem ez a program sokkal jobban tetszett, mint az esti partyrengetegben ténferegni a tengernyi turistával. A tengerbe nyúló óvárosba egy hosszú földnyelven keresztül jutunk be, busszal is megközelíthető, de mivel nem igazán tudtuk értelmezni a menetrendet, és nagyon hosszúnak tűnt az út a rengeteg megálló miatt, így mi inkább autóval érkeztünk. A földnyelv kezdeténél remek kilátás nyílik Sunny Beach partján sorakozó megannyi hatalmas szállodára.

Az óváros tele van kedves kis templomokkal, amik olyan hatást keltenek, mintha "copy paste" rakták volna le őket véletlenszerűen elszórva a félszigeten. Mind ugyanolyan terrakotta téglából épült hasonló mintázattal, és szinte egyforma stílusban boltívekkel, fehér berakásokkal.

Mivel viszonylag korai időpontban érkeztünk, így elkerültük a tömeget, és a szinte üres utcácskákon és tengerparton sétálgathattunk kiélvezve az ókori hangulatot árasztó környezetet. Találtunk egy kedves kis parti éttermet is, ahol a napsütésben fürdőzve, és a tenger véget nem érő mesés látványát csodálva fogyasztottunk el egy finom süteményt és kávét.

Az óváros tele volt különféle éttermekkel, és árusokkal, még cseh vendéglőt is láttunk az egyik utcában. Be ugyan nem mentünk, de gondolom különféle cseh nemzeti ételek közül válogathat az ember, ha betér ide és a finom falatokat leöblítheti egy kis Kofolával.

Neszebar rendkívül belopta magát a szívembe, igazán üdítő élmény volt a  turistáktól hangos Sunny Bech parti sétánya után itt andalogni a szinte üres utcácskákon, és magunkba szívni az ókori hangulatot, amit a városka áraszt magából. Semmiképpen se hagyjátok ki ezt a programot, ha erre jártok, mert nem fogjátok megbánni.