#keménymag a Tengerszemnél

Nem egyszerű a mi kis #keménymagunknak programot szervezni, ugyanis külön-külön is nagyon elfoglaltak vagyunk, nemhogy együtt. De azért néha akad egy-egy hétvégi üresjárat mindenkinél, amikor sikerült tartalmas közös programot összehoznunk.

Nem volt egyszerű ezt kis a sárospataki Megyerhegyi-Tengerszem túrát sem megszervezni, de végül csak sikerült találnunk egy péntek délutánt, amit mindenki szabaddá tudott tenni. Péntek lévén benne volt a pakliban, hogy nem lesz zökkenőmentes az indulás munka után, de a tervezethez képes csak kb fél órás csúszással sikerült azért nagy duzzogva nekivágnunk az útnak. Duzzogva sajnos, ugyanis amikor elindultunk Miskolcról még esőre állt az idő lába és csúnya köd volt. Majdnem le is fújtuk az egész programot, de hála a női makacsságnak, és a pozitív hozzáállásunknak csak nekivágtunk az útnak Sárospatak felé. Csodák csodájára amikor már majdnem az úticélunknál jártunk az autóval egyszer csak kisütött és nap és mi egyszerre kiáltottunk fel, hogy „ÁRNYÉK! AZ OTT ÁRNYÉK! SÜT A NAP!” És mikor Károlyfalván kiszálltunk a parkolóban már verőfényes napsütésben sütkérezhettünk. Miután összeszedtük magunkat el is indultunk és megvolt a szokásos borkóstoló és kutyasimogató kör is a túra előtt. Ezután lendületes tempóban vágtunk neki az út elejének, mert eléggé késében voltunk, és be kellett hozni a lemaradást. (Szidtak is ezért rendesen a többiek, de a lemenő nap sajnos nagy úr, de azért itt is bocsika.) Az erdő csodálatos őszi színekbe öltözött, nem győztünk gyönyörködni a narancs, bordó és sárga megannyi árnyalatában pompázó lombokban. Miután felértünk körbejártuk az a tengerszemet, megkerestük a geoládát, és még a naplementét is megcsodáltuk. Ha Sárospatak közelében jártok semmiképpen se hagyjátok ki ezt a könnyed kis túrát, mert mint látjátok akár egy kis délutáni programnak is belefér, és igazán szép látványban lehet részetek cserébe. :)

Visszafelé természetesen ismét megálltunk a turistaháznál és vettünk 1-1 üveg bort is. Érdemes megkóstolni a borokat, mert nagyon finom mind a kettő. :)

Ide beszúrok pár kora őszi képet az első túránkról...

A túra számszaki adatai

A túra hossza: kb 3-4 km végig piros jelzést követve (oda-vissza és a tengerszemet körbejárni) Az emelkedő rész kicsit meredek, de maximum kb 1 km és 20-25 perc.
Szintemelkedés: kb 150 méter? (Nem tudom pontosan mennyi lehet, de képződmény legmagasabb pontja kb 300 méter)
További infókat és részletes leírást ITT találtok.

Jártatok már a tengerszemnél?