Szlovák Paradicsom - Nagy-Sólyom völgy

Pünkösdi Alacsony Tátrában tett kiruccanásunk második napját a Szlovák Paradicsom leghosszabb szurdokában, a  Nagy-Sólyom völgyben töltöttük. Ezúttal nem Podlesokból indultunk, hanem Sokoltól, itt hagytuk az autót a parkolóban, és indultunk el az ismét nem túl rövid túránkra.

Ez szurdok nekem sokkal jobban tetszett, mint a Sucha Bela, mert vadregényesebb, érintetlenebb, és természetesebb hatása van. Nem is értettem egy ideig, miért népszerűbb a Sucha Bela, amikor ez a hely sokkal mesebelibb, és hangulatosabb. Az úton kidőlt mohás fák tették kalandossá a haladást, és a turista forgalom is jóval gyérebb volt ebben a völgyben, alig találkoztunk pár emberrel az utunk során. Séta közben csak ámultunk és bámultunk micsoda helyen járunk, és megegyeztünk benne, hogy mindkettőnknek sokkal jobban tetszik ez a túra, mint a tegnapi Sucha Bela. A lelkesedés az ámulat azonban a szurdok végéig tartott, onnantól kezdődött a fekete leves, három óra monoton hegyi út, egy jó ideig még  természetesen felfelé, és kicsit elvette a lelkesedésünket az út végére. Ettől függetlenül azt mondom megérte a völgy a bele fektetett energiát, és biztos lehetett volna izgalmasabb visszautat is találni, de mi a legrövidebbet választottuk, mert erre volt csak időnk. Talán egy következő alkalommal újra visszatérünk ide és kalandosabb visszaúttal koronázzuk meg a túrát.

- a túra időtartama: 6,5 óra pihenőkkel ( kb 10 órakor indultunk és délután fél 5 körül végeztünk)
- a túra hossza: kb 17 km
- szintemelkedés: kb 400 m

Pila parkolóból a zöld jelzésen mentünk a Nagy Sólyom völgy (Velky sokol) bejáratáig, majd végig völgyben a sárga jelzésen, Glatz út elágazásnál balra a piros jelzésen a következő kereszteződésig, ahol szintén a piros jelzést követtük  (nem tértünk le a zöldre), és az azt követő kereszteződésben is a piroson haladtunk tovább (nem tértünk le a kékre), majd az utolsó elágazásnál a sárga jelzésre kanyarodtunk rá, ami visszavitt a parkolóba.

Jártatok már a Nagy Sólyom völgyben?

1. Szia Timi! Nagyon szépek a képeid, én szívesen olvasnék egy összegzést is a posztok végén: milyen hosszú volt a túra, hány óra volt összesen, szintkülönbség, esetleg egy térképrészlet. Ha valaki kedvet kap tőled akkor ezek hasznos infók nekik is :)

1. Teljesen jogos az észrevétel! A legutóbbi posztoknál pótoltam, és ahol tudom még majd megteszem. :) Nem mindig van pontos információm ezekről, de ahol tudok írok majd. :) Köszi! :*