Szlovák Paradicsom körtúra / Sucha Bela - Tamásfalvi kilátó - Hernádáttörés

Pünkösdkor a hosszú hétvégét kihasználva több napos túrára mentünk az alacsony Tátrába. A szombat-vasárnapot a Szlovák Paradicsomban töltöttük, hétfőn pedig a Gyömbér meghódítását terveztük. Az alacsony tátra, és legfőképp a Szlovák Paradicsom már rég felkerült a bakancslistámra, utoljára ugyanis kb 15 éve jártam ott. Most eljött az alkalom és végre eljutottunk ide is. Az idő elég változékony volt, de nagyon jól éreztük magunkat és tele csodás élményekkel tértünk haza.

Ebben a posztban a szombati és egyben leghosszabb túránkról mesélek, ami kicsit kalandosra sikerült.

Péntek este érkeztünk meg a Káposztafaván lévő szállásra és még a csodaszép naplementében is tudtunk gyönyörködni. Egy aranyos cicusa várt a szálláson, (láttam a képeken, azért foglaltam ezt a szállást hangzott el a férjemtől) aki elsőre nagyon barátságosnak tűnt, de igazából egy macskabőrbe bújt fenevad volt. :D A szállás tulajdonosa mondjuk előre szólt, hogy harap a macska, de nem hittem neki, mert olyan kedvesen odajött, bújt és dorombolt... De amikor megunta a simogatást és nem kért már belőle nem kedvesen adta a tudtomra, és fújt meg karmolt. :D

Amikor túrázós hosszú hétvégére indulunk általában ugyanakkor kelünk, mint a hétköznapokon, vagy még korábban, hogy legyen elég időnk a természet meghódítására. Most azonban annyira fáradt voltam az elmúlt pár hónap túlóráitól, hogy kicsit tovább lustálkodtunk reggel (aminek meg is lett az eredménye, de erről majd később). Miután összeszedtük magunkat gyalog indultunk a podlesoki bejárathoz.

Megváltottuk a fejenként 1,5 eurós jegyünket és neki is indultunk a vadregényes fémlétrákkal és fa pallókkal teli Sucha Bela szurdoknak. A szurdok nagyon szép, kellemes volt az időjárás is, és abszolút nem volt fárasztó. Meglepően a létrákon sokkal könnyebb volt a szintkülönbségek leküzdése, mint a sima hegyi utakon.

A szurdokból kiérve kedves erdei utakon haladtunk a Menedékkő fennsík irányába. Miután szétnéztünk a fennsíkon a menedékházban elfogyasztottunk egy finom ebédet, és újult erővel vágtunk neki az útnak.

Következő állomásunk a Tamásfalvi kilátó volt. Sokat gondolkoztam belevegye-e ezt a helyet a programba, mert viszonylag nagy kitérő az eredetileg tervezett útvonalhoz képest, és nagy szintemelkedés is pluszban. Végül belevettük, és nagyon jól döntöttünk, mert a szombati napnak számomra ez volt a csúcspontja. Csodaszép volt a kilátás a Magas Tátrára és a környező hegyekre is, és természetesen a szikla szélén pózolós kép sem maradhatott el. Vicces volt látni, hogy szinte csak lányok ültek ki a szikla szélére, és a fiúk aggodalommal teli tekintettel készítették róluk a képeket... :)

A kilátóból leérve a Hernád áttöréses elágazásnál kicsit benéztük az utat, és egy kb 20-25 perces kitérőt tettünk bele a túránkba. Hat órakor végre visszaérve a jó kereszteződéshez eszméltünk rá az útbaigazító táblán, hogy elvileg még egy 3 órás út van előttünk. Kicsit megijedtünk, hogy fél 9 körül már sötét lesz és hogy fogunk kiérni. Ezért turbó üzemmódba kapcsoltunk és szinte futva indultunk neki az előttünk álló még nem kevés útnak. Szegény férjem annyira izgult, és sietett hogy kiérjünk még sötétedés előtt, a Hernád áttörésből, hogy nem volt ideje azon izgulni, milyen himbálózó hidakon kelünk át út közben, és hogy nem esek-e le a fém tálcákról a vízbe. :D Hát igen ha időben felkeltünk volna nem lett volna ilyen izgalom, de ez így volt kalandos...

A turbó üzemmódnak hála mindössze két óra alatt, nyolc órára kiértünk a szurdokból és még megcsodálhattuk a naplementét is útban a szállásunk felé.

Nincsenek teljesen pontos adataim, így csak tájékoztató jelleggel következzen egy kis számszerű összefoglaló a túráról:

A túra időtartama: kb 11 óra (délelőtt fél 10-kor indultunk és esete fél 9 körül végeztünk -1 nagyobb ebédszünettel)
Túra hossza: kb 28 km
Szintemelkedés: kb 650 m

A túra útvonala: Podlesokból zöld jelzésen fel a Sucha Bela szurdokban a Sucha Bela zárlatig, majd sárga jelzés A Madárka halom alatti elágazásig, tovább jobbra a piroson a Menedékkő fennsíkra
innen pedig tovább a kéken a Tamásfalvi kilátó alatti elágazásig, és a zöld jelzésen fel a Tamásfalvi kilátóba, onnan vissza szintén a zöldön, és végig a kék jelzésű Hernád áttörésen

Jártatok már a Szlovák Paradicsomban?

1. Szuper képeket készítettél! Megkérdezhetem milyen géppel dolgozol?

1. Köszönöm szépen! :) Canon 600D váz és 24-105-ös Canon objektív.