Bél-kő - Őr-kő naplemente túra

Mikor kiderült, hogy szeptember 1-től ismét nem járhatjuk önfeledten a Tátrát a kiscsapattal beindult a belföldi túraszervezés, és idén rekord mennyiségű belföldi túrát teljesítettünk közösen... Többek között egy mesés naplementés túrát is tettünk Bél-kőre szeptember végén csodás nyári időben.

Többször jártam már Bél-kőn, mind a három alkalommal nagyon tetszett a túra, de a mostani biztos hogy a sziklaszirten kivárt neplemente miatt lett igazán felejthetetlen. A túra az Apátsági parkolóból indult, innen kezdtük el követni a kék jelzést, elhaladtunk a Ciszterci Apátság mellett, majd szinte teljesen végig a beton úton haladva a kék tanösvény jelzést követve sétáltunk fel az egykori bánya plató széléig.

Egy jelölelten ösvényre tértünk le ehhez a koláttal biztosított jelölelten kilátóponthoz, majd egy kis sziklamászást követően értünk fel a bányaplatóra.

Itt kellett kicsit egyensúlyozni a sziklákon, de egyáltalán nem volt vészes

A platón lőttünk jópár képet, majd a sziklát nyugatról kerülve érkeztünk fel szintén egy jelöletlen ösvényen a Bél-kő kilátóponthoz.

Bél-kő kilátópont a távolban

Fotó - Béres Atti

Mintha csak a Tátrában lennénk...

A kilátóban sajnos olyan hering parti volt (egy nagy csapat bicajos miatt), hogy nem is nagyon fotóztam, inkább csak pihentem egyet és elfogasztottam a megérdemelt "csúcssörömet".

A kilátóból Őr-kőre vezetett az utunk, először a kék-sárga, majd a sárga, a sárga-zöld, a kék majd a kék háromszög jelzést követve. Ez a sziklaszirt volt a túra legmagasabb pontja, és itt végre megkaptuk a várva-várt nyugalmat is... Rajtunk kívül egy teremtett lélek sem volt a sziklaszirten. Pár héttel korábban tettünk már ide egy túrát az urammal, és akkor is nagyon tetszett ez a hely, már akkor felkerült a kedvenc bükki köveim listájára is nem meglepő módn. Az a poszt idő hiányában sajnos még nem látott napvilágot, de ami késik nem múlik... A téli szünetben talán lesz még alkalmam azt a beszámolót is megírni.

Bükk szirtjei igazolópont - Őr-kő

Miután kellőképpen kipihentük magunkat a csúcson visszaindultunk a bányaplatóra, ahol egy kis bóklászás és fotózgatás közben megvártuk a csodás naplementét.

Fotó - Béres Atti

Fotó - Litványi Józsi

A túra időtartama: mozgással töltött idő kb 5 óra volt, a túra teljes időtartama kb 8,5 óra a 4 hosszúabb pihenőnek köszönhetően.
A túra hossza: kb 20 km
Szintemékedés: kb 800 méter

Pontos térképrajzot sajnos nem tudok adni a túrához mivel sokszor jelzetlen és térképen is jelöletlen ösvényen közlekedtünk, de Enikő Strava útvonalán követhető a teljes túra. Az én útvonalam itt találjátok (de az ezen a túrán debütáló órám sajnos a vissza úton lemerült a hosszú idő miatt, így nem teljes az útvonalam, a lényeg viszont azon is látszódik).

Ha tehetitek mindenképpen nézzétek meg egyszer innen a naplementét, mert varázslatos látvány, és innen aztán sötétben lejönni sem nagy mutatvány, mivel végig beton úton lehet közlekedni, csak egy fejlámpára vagy zsemlámpára lesz szükség a sikerhez.